کاریکاتورهای کامبیز درم‌بخش در فروشگاه مرکزی شهرکتاب


به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از آثار این کاریکاتوریست مطرح کشورمان که با موضوع کتاب و کتابخوانی به تصویر درآمده، در گالری فروشگاه مرکزی شهرکتاب برپا شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


همچنین مقرر شده است به زودی دیدار و گفت‌وگویی میان درم‌بخش و علاقه‌مندان کاریکاتور در همین فروشگاه واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری برگزار شود.


کامبیز درم‌بخش فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران است که از حدود پنجاه سال پیش با مطبوعات صاحب نام ایران و جهان همکاری کرده است. او تاکنون نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و صاحب جوایز معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور نیز شده است از جمله برنده جایزه اول از بزرگ ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل و یوگسلاوی. او چند روز پیش هم موفق به دریافت جایزه ملانصرالدین در کشور ترکیه شد.


از درم‌بخش کتاب‌های متعددی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور از جمله: بدون شرح ایران، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب کامبیز، کتاب‌های مشترک طنزاندیشان امروز ایران، طنزاندیشان امروز ایران در خارج از کشور، میازار موری که دانه کش است، المپیک خنده، سمفونی خطوط، اگر داوینچی مرا دیده بود و … منتشر شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …