پردیس تئاتر تهران برای افتتاح لحظه‌شماری می‌کند/ یک اتفاق خوب برای تئاتر پایتخت


علی‌اصغر مونسان، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران در منطقه 15 پایتخت گفت: سالن اصلی این مجموعه که در مجاورت فرهنگسرای خاوران است با گنجایش 1000 نفر بزرگترین سالن تئاتر کشور است که برای تئاتر حرفه‌ای و نیز برنامه‌های موسیقایی ارکسترال در نظر گرفته شده است.


وی افزود: در این مجموعه چهار سالن بلک‌باکس (اتاقی کوچک بدون جداسازی صحنه و سن) داریم که دو عدد از آنها گنجایش 150 نفری و دو عدد آنها گنجایش 120 نفر را دارد. این سالن‌ها به خاطر ارتباط نزدیکی که بین تماشاچی و بازیگر وجود دارد بسیار پرطرفدار است و گمان ما این است که با استقبال زیاد جامعه تئاتری کشور مواجه شود.



مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از ساخت یک سالن تئاتر عروسکی با گنجایش 120 نفر تماشاچی در این پردیس تئاتر کشور خبر داد و گفت:‌ یکی از ویژگی‌های این پردیس داشتن تمام امکانات تئاتری از جمله کارگاه‌های دکور، اتاق گریم و سالن‌های تمرین مجزا است که کار را برای هنرمندان عرصه تئاتر کشور راحت می‌کند.



وی همچنین از تجهیز یک سازه‌ برای نمایش‌‌های آئینی در محوطه باز پردیس تئاتر شهر تهران خبر داد.


این مدیر شهری در پاسخ به این که آیا در ساخت این مجموعه مشاوره تئاتری نیز گرفته‌ و از اهل تئاتر کشور هم نظرخواهی کرده‌اید؟ توضیح داد: ما کمیته‌ای تخصصی راه‌اندازی کردیم که در قالب کمیته‌های مجزای هنری و یا کمیته معماری ما را در ساخت این مجموعه یاری دادند.


مونسان در مورد زمان‌بندی ساخت و افتتاح این مجموعه بیان کرد: پروژه کاملا آماده است و ما منتظر زمان‌بندی شهرداری هستیم که به ما اعلام کند چه زمانی برای افتتاح آن مناسب است.



مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ظرفیت منطقه 15 برای دیدن تئاتر و دورب ودن این مکان از مرکز شهر گفت: شاید در این منطقه تئاتر طرفدار کمی داشته باشد ولی کشش آن برای برنامه‌های موسیقیایی بسیار بالاست و ضمنا با ساخت اتوبان امام علی (ع)‌ دیگر زمان رسیدن به منطقه 15 زیاد نیست. ما باید بدانیم که جنوب شهر تهران با شمال هیچ فرقی ندارد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …