“سینما اکران” از 17 مرداد می‌آید/ سینمای ما بیشتر از چالش به آرامش نیاز دارد


فرشید نوابی در گفتگو با خبرنگار مهر به آماده شدن برنامه “سینما اکران” اشاره و بیان کرد: این برنامه با اجرای خودم از 17 مرداد پنج‌شنبه‌ها از شبکه تهران پخش می‌شود و محتوای آن بررسی فیلم‌های روز روی پرده است.


وی با بیان اینکه “سینما اکران” هدفش بررسی این فیلم‌ها از زوایای مختلف و بیان ویژگی‌های مثبت آنها در جهت جذب و تشویق مخاطب به آن فیلم‌هاست، ادامه داد: ممکن است فیلمی کارگردانی خوبی نداشته باشد اما جلوه‌های ویژه خوبی دارد یا از طراحی صحنه قوی برخوردار است. در واقع هدف این است که مخاطبان با جنبه های دیگری از یک فیلم جز بازیگری، کارگردانی و یا فیلمنامه‌نویسی هم آشنا شوند. در عین حال اطلاع رسانی شود که این فیلم کارگردان، نویسنده و سایر عواملش چه کسانی هستند.


این بازیگر تلویزیون در واکنش به اینکه این برنامه تا چه حد چالشی خواهد بود؟ بیان کرد: تعریف معمول ما از چالش، سیاه نمایی، تخریب و زیر سوال بردن است اما چالش مچ گرفتن نیست. برنامه ما می خواهد با مخاطب ارتباط برقرار کند. مطمئن باشید “سینما اکران” چالشی خواهد بود اما نه از نوعی که فیلم یا کارگردانی را جلوی دوربین تخریب کند. با این حال معتقدم این سینما بیشتر از اینکه به چالش احتیاج داشته باشد به آرامش نیاز دارد.


نوابی اضافه کرد: البته باید عملکرد نهایی یک کار را بررسی کرد. فیلمی که در حال اکران است بیشتر به کمک نیاز دارد و وقتی جنبه های منفی یک فیلم توسط کارشناسان برجسته شود تماشاگر دیگر برای تماشای فیلم ترغیب نمی شود.


بازیگر مجموعه تلویزیونی “پروانه” با اشاره به سه کارشناس اصلی برنامه که اتاق فکر برنامه را هم می سازند یعنی علی معلم، جواد طوسی و طهماسب صلح‌جو از رایزنی با دیگر متخصصان این حوزه خبر داد و درباره جریان‌سازی در برنامه اظهار کرد: در این برنامه آیتمی به نام سینما تحلیل وجود دارد که تحلیل سینمای روز ایران است. این بخش با حضور کارشناسان به نقد مسایل سینما می‌پردازد و در پایان راهکار ارائه می‌دهد مثلا یک مشکلی که در یکی از صنف‌های سینمایی وجود دارد بیان و راه برون‌رفت هم مطرح می شود و حتی این مشکل به صورت نظرسنجی و سوال سه گزینه ای از مخاطبان پرسیده می شود.


بازیگر سریال “ششمین نفر” با بیان اینکه تریبون “سینما اکران” به هرکس که در این سینما زحمت می کشد تعلق دارد، افزود: یکی از تصویربردارهای برنامه بهزاد درانی است و همه عوامل از بدنه خود سینمای ایران هستند. بنابراین “سینما اکران” در خدمت همه جامعه سینمایی و حتی مردم کشور است. از طرف دیگر این برنامه قرار نیست مجری محور باشد و مجری مونولوگ بگوید. قرار نیست خودش نظر بدهد یا کارشناس باشد بلکه قرار است واسطه سینما و مردم باشد.


نوابی در پایان اظهار کرد: من شش ماه تمام پیشنهادات تلویزیونی و سینمایی ام را برای تهیه و تولید این کار رد کردم تا این برنامه به خوبی ساخته شود. الان هم این برنامه در مرحله دکور است و سعی ما این بوده که برنامه ای در شان سینمای ایران باشد. امیدوارم نتیجه خوبی از آن حاصل شود.


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …