سینماگران و بازی‌های رایانه‌ای/ آتاری‌بازی کیمیایی تا بازی فوتبال ارجمند و پسرش


به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های رایانه‌ای امروزه به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است؛ صنعتی که در حال رشد است و دیری نمی گذرد که با سینما به عنوان هنر صنعتی با جنبه های سرگرم‌کننده برابری می کند.


اما نکته قابل توجه در حوزه بازی های رایانه ای در ایران ساخت این بازی ها بر اساس معیارهای ایرانی و اسلامی است. بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای در آخرین نشست خبری خود که به مناسبت برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای برگزار کرده بود از عدم استقبال سینماگران از این صنعت و همچنین همکاری نکردن با این پدیده به نوعی گله کرده بود.


مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه که دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای نیز هست در صحبت های خود به این نکته اشاره کرده بود که تقویت محتوا در بازی‌های رایانه‌ای نیاز به در اختیار داشتن متون قدرتمند دارد و در این راستا بارها با اهالی سینما به ویژه فیلمنامه‌نویسان وارد مذاکره شده‌‌اند اما به نتیجه مورد نظر نرسیده‌اند.


مینایی همچنین از مذاکره با عالی ترین مقام بنیاد سینمایی ایران فارابی برای ساخت بازی های رایانه ای به صورت مشارکتی یاد کرد و گفت که مجموع مذاکرات انجام شده در حد حرف باقی مانده است.


در گزارش پیش‌رو از سینماگران درباره میزان آشنایی با بازی های رایانه ای سئوالاتی پرسیده‌ایم. برخی از سینماگران پای ثابت بازی‌های رایانه ای هستند و برخی دیگر هم از بازی های رایانه ای استفاده نکرده و با این دنیا ارتباطی ندارند.


سینماگرانی که شناختی از بازی‌های رایانه‌ای ندارند


سيد جمال الدين ساداتيان تهیه‌کننده سینما : هيچ علاقه اي به بازيهاي رايانه اي ندارم اما هنگاهي كه بچه‌ها ساعت‌ها به بازي گيم مشغول مي‌شود برايم جالب است.


عليرضا خمسه: به دليل عدم آشنايي با اين صنعت پرطرفدار تا به حال از بازيهاي رايانه اي استفاده نكر ده ام.


منوچهر محمدي: به دليل مشغله فراوان از بازيهاي رايانه اي استفاده نمي كنم.


مريم سعادت: هيچ علاقه اي به بازيهاي رايانه اي ندارم و به خاطر نمي آورم كه از گيم استفاده كرده باشم.


پانته آ بهرام: هيچ شناختي با اين صنعت پيچيده ندارم و تا به حال از گيم استفاده نكرده ام.


مسعود كرامتي:  از بازيهاي رايانه اي استفاده نمي كنم اما فرزندانم در دوران كودكي از آتاري به عنوان يك ابزار سرگرم كننده استفاده مي كردند.


هانيه توسلي:‌ هيچ شناختي از اين صنعت ندارم.


احمد مهران فر: بازيهاي رايانه اي دنياي پيچيده اي دارد و من تا به حال از اين بازيها چه داخلي و چه غربي استفاده نكرده ام.


رويا تيموريان: به دليل كار فراوان هيچ اوقات فراغتي ندارم كه به بازي رايانه اي بپردازم.


مسعود رايگان: تا به حال از گيم استفاده نكردم و به نظرم بازيهاي رايانه اي براي قشر كودك و نوجوان است.


گوهر خيرانديش: بازيهاي رايانه اي هيچ جذابيتي برايم ندارد و تا به حال حتي با موبايلم گيم بازي نكرده‌ام.


جمشيد مشايخي:‌ در دوران كودكي ام بازيهاي رايانه اي وجود نداشت و بعد از اينكه بزرگتر شدم آتاري وارد بازار شد كه به دليل حجم كاري و مشغله هاي هنر بازيگري از اين صنعت استفاده نكردم.


سینماگرانی که کاربر بازی های رایانه ای هستند


داريوش ارجمند: گاهي ساعت‌ها همراه پسرم فوتبال رایانه‌ای بازی می‌کنم.


اشكان خطيبي: ساعتها از بازي رايانه اي اكشن و پر هيجان استفاده مي‌كنم. شخصيت هاي يک گيم بايد با مخاطب ارتباط برقرار كند و زمانيكه اين مهم رخ داد مي توان آن را يك بازي موفق معرفي كرد.


علي معلم: از بازيهاي رايانه اي استفاده نمي كنم اما به دليل اينكه سال گذشته داور جشنواره بين المللي دومين نمايشگاه بازيهای رايانه اي بودم با توليدات بومي به طور كامل آشنا هستم و بدون شک آينده درخشاني در انتظار اين صنعت است.


محمود كلاري: در طول روز، ساعتها از بازيهاي رايانه اي استفاده مي كنم و يكي از برنامه هاي روزانه ام استفاده از بازيهاي رايانه اي ورزشي و اكشن است.


پولاد كيميايي: بخشي از اوقات فراغتم را به بازي هاي رايانه اي استراتژيك و اكشن مي‌پردازم و از اين سرگرمي لذت مي‌برم؛ دوران كودكي ام با آتاري گذرانده شد.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …