حضور بانوان موزیسین ایرانی در رانیه عراق/ “ژیوار” در تهران می‌نوازد


ژیوار شیخ‌الاسلامی در گفتگو با خبرنگار ایرانگرد نیوز درباره حضور یک گروه موسیقی ایرانی در عراق گفت: این جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های موسیقی منطقه است که هر ساله با حضور گروه‌های موسیقی از کشورهای مختلف در منطقه رانیه سلیمانیه عراق برگزار می شود که امسال هم از گروه ژیوار دعوت به عمل آمده تا برنامه‌هایی را اجرا کنند.


وی ادامه داد: گروه ژیوار تصمیم دارد در این جشنواره قطعاتی از موسیقی مقامی بر اساس ساز تنبور با ارکستر و سازهای ایرانی اجرا کند ضمن اینکه اجرای قطعات دونوازی و تکنوازی با آهنگسازی و تنظیم علی نجف‌پور از برنامه های ما خواهد بود که روزهای 29 و 30 مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان موسیقی است.


شیخ الاسلامی از برگزاری یک کنسرت دو روزه در تالار وحدت نیز خبر داد و گفت: این کنسرت روزهای دوم و سوم آبان ماه سال جاری ویژه بانوان برگزار می شود که طی آن تازه‌ترین قطعات تولید شده گروه ژیوار همراه با اجرای چند قطعه موسیقی فولکلوریک به زبان های فارسی و کردی روی صحنه اجرا می‌شود.


سرپرست گروه ژیوار در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره فعالیت‌های پژوهشی این گروه موسیقایی تصریح کرد: متاسفانه اجرای تعداد زیادی از گروه‌های موسیقی ویژه بانوان به ورطه تکرار افتاده که باعث شده این قسمت از موسیقی دچار آسیب های فراوانی شود به طوریکه بسیاری از بزرگان موسیقی به این باور رسیده‌اند که تشکیل گروه‌های موسیقی بانوان یک محفل دور همی است که کار تکنیکی روی موسیقی و آثار انجام نمی شود.


وی در پایان عنوان کرد: یکی از کارهایی که گروه ژیوار برای ارتقای سطح تکنیکی آثار خود انجام داده طرح دعوت از بزرگان موسیقی برای مشاوره و راهنمایی است که مدتی است اجرای آن آغاز شده که امیدوارم با حضور اساتید و هنرمندان مطرح موسیقی در این پروژه بتوانیم گام هایی را در رشد و اعتلای موسیقی برداریم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …