قاضی‌زاده و مدیران معترض آموزشگاه‌های هنری دیدار کردند


به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه هفتم مرداد، مدیران آموزشگاه‌های معترض به آزمون جامع دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي هنري وابسته به معاونت هنری ارشاد با حضور در اداره کل ارشاد استان تهران با احسان قاضی‌زاده، مدیر اداره کل ارشاد تهران که مجری این آزمون بود جلسه‌ای برگزار کردند.


قاضی‌زاده در ابتدای این جلسه که به اصرار مدیران آموزشگاه‌های هنری برگزار شده بود، گفت: ما در حال این ارزیابی هستیم که کدام آموزشگاه‌ها به تعهدات آموزشی خود عمل کرده و به هنرجویان خود آموزش کامل داده‌اند.


وی افزود: ما باید بفهمیم که کدام آموزشگاه دوره خود را کامل سپری کرده و آموزش‌های هنری را به طور کامل به هنرجویانش داده و کدامیک خلاف قانون عمل کرده و دوره را کامل طی نکرده و هنرجویان خود را به بازار کار می‌فرستند بدون اینکه آنها را برای کار آماده کرده باشد.


مدیرکل ارشاد استان تهران در مورد روند برگزاری آزمون جامع دوره‌های بعدی آموزش توضیح داد: پانزدهم و شانزدهم شهریورماه ما دومین آزمون جامع را برگزار خواهیم کرد که ابلاغیه آن دیروز ارسال شده و به دست همه رسیده است و مطمئنا تغییر نخواهد کرد.


وی خطاب به مدیران آموزشگاه‌های هنری گفت: شما یک ماه و نیم وقت دارید که خود و هنرجویانتان را برای یک آزمون جامع دیگر آماده کنید و کسانی که دوره‌های آموزشی را کامل ارائه نداده‌اند اینجا گیر خواهند کرد و مشکلات کارشان مشخص خواهد شد.


قاضی‌زاده باز هم خطاب به آموزشگاه‌های هنری گفت: ما هرچه مدارا کردیم کسی نیامد به ما ساعات آموزشی خود را ارائه دهد. تنها 28 آموزشگاه ساعات آموزشی خود را برای ما ارسال کردند. ما می‌توانیم جور دیگر هم برخورد کنیم حتی می‌توانیم مجوزها را هم باطل کنیم.


وی آخرین مهلت ثبت‌نام برای آموزشگاه‌ها جهت حضور در آزمون جامع شهریورماه را 20 مرداد اعلام کرد و ادامه داد: سه گروه می‌توانند در این آزمون حضور یابند. دسته اول کسانی هستند که در آزمون 14 تیر نیامدند، دسته دوم کسانی هستند که در آن آزمون غایب بودند و دسته سوم مردودان آزمون هستند. نمر‌های آزمون جامع 14 تیر نیز شنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.


مدیر کل اداره ارشاد تهران در مورد سرانجام 870 نفر مردود قبل از آزمون جامع 14 تیرماه توضیح داد: این افراد هم می‌توانند در آزمون شهریورماه شرکت کنند که البته این آخرین شانس آنهاست.


وی اضافه کرد: تعریف ما از آزمون استاندارد شده است حتی هزینه‌ها هم نباید توسط آزمون‌دهنده‌ها تامین شود. هنرجویان پول آزمون را هم در ابتدای دوره پرداخت خواهند کرد.


مدیر اداره کل ارشاد استان تهران از برنامه‌ریزی جدید برای دادن مجوز به آموزشگاه‌های آزاد هنری خبر داد و بیان کرد: از مرداد تا شهریور امسال با برنامه‌ریزی وزارتخانه، ما مجوزهای جدید را صادر خواهیم کرد و وزارتخانه اصرار دارد تمام ضوابط اجرا شود. آموزشگاه‌ها هم موظفند تا قبل از شهریور جذب هنرجو نکنند.


قاضی‌زاده به افزایش تعرفه برای هنرجویان در دوره آموزشی سال بعد اشاره کرد و گفت: آموزشگاه‌ها باید با دستورالعمل جدید کار خود را شروع کنند.


وی ادامه داد: از سال 92 و 93 در وزارت ارشاد هر سه ماه یکبار آزمون خواهیم داشت که طبق استاندارد امتحان گرفته خواهد شد. آذر، اسفند، خرداد و شهریور ما امتحان خواهیم داشت که مقطع به مقطع برگزار می‌شود.


مدیرکل پیشین مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از مدیران آموزشگاه‌ها خواست که تهدیدانگاری نکنند و بیان کرد: من به نمایندگان شما هم گفتم که همراهی کنند تا کارها پیش برود. این جریانات یک امر فرادستگاهی است. آقای حیدری خلیل (مدیر دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي هنري وابسته به معاونت هنری ارشاد) و شورای فرهنگ عمومی و نیز وزارت آموزش و پرورش کنار هم اصرار دارند که این جریان به شکل کنونی انجام شود.


قاضی‌زاده در پایان با ذکر این جمله که آدم‌ها در این جریانات پیش‌آمده نقشی ندارند، گفت: من اینجا یک مدیر کل هستم که در چارچوب نظام فنی کار می‌کنم. ما بالغ بر 380 نامه داریم که هنرجویان می‌خواستند در آزمون شرکت کنند ولی مدیران آموزشگاه‌ها ممانعت کرده‌اند.


در ادامه این نشست نمایندگان مدیران معترض آموزشگاه‌ها به سخنان قاضی‌زاده ایرادهایی قانونی وارد کردند که قاضی‌زاده به برخی از آنها پاسخ و برخی را هم بی‌پاسخ گذاشت.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …