رونمايي از منشور مديريت علوي در آخرين روز از دولت دهم

به گزارش خبرنگار ایرانگرد نیوز، تدوين منشور مديريت علوي و منشور ملي بصيرت از نخستين وعده هايي بود كه محمدشريف ملك زاده دي ماه سال گذشته پس از تصدي رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بيان كرد.
قرار بود منشور مديريت علوي تا پايان بهمن ماه سال گذشته بر مبناي فرامين حضرت امير المومنين علي(ع) به مالك اشتر نخعي تدوين و در فهرست ميراث معنوي كشور ثبت شود تا مبناي سرلوحه دولتمردان و مديران كشور در مديريت ملي قرار گيرد.
ملك زاده در سالگرد حماسه ۹ دي نيز گفته بود كه علاوه بر راه‌اندازي موزه بصيرت و ميثاق امت با ولايت در مجموعه تاريخي سعدآباد همزمان در دهه فجر، قصد دارد منشور ملي بصيرت را بر گرفته از مفاهيم و معاني رهنمودهاي ارزشمند مقام معظم رهبري درمورد وقايع ۹ دي سال ۸۸ است تدوين كند.
اكنون بعد از حدود ۶ ماه اين دو منشور آماده شده اند و قرار است يكشنبه هفته آينده سيزدهم مرداد و در روز تحليف رييس جمهوري يازدهم در ارگ آزادي رونمايي شوند.
به گفته ملك زاده، منشور مديريت علوي و آيين انتصاب دولتمردان بر اساس فرامين حضرت علي (ع) به مالك اشتر نخعي و نيز خطبه هاي نهج البلاغه گردآوري شده است.
قرار است به همراه رونمايي از اين منشور، كتابچه اي حاوي متن اين منشور و ديگر اطلاعات مرتبط با آن نيز توزيع شود.
ملك زاده درباره تدوين كتاب و منشور ملي بصيرت نيز گفته است كه «منشور ملي بصيرت، ضرورت ها، آسيب ها و راهكارها در آينه ي بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي ، حضرت آيت ا… العظمي خامنه اي» تدوين شده است.
به گفته وي، كتاب «منشور ملي بصيرت» حاوي بيانات مقام معظم رهبري درباره بصيرت در ۲۴ سال اخير است كه در سه جلد تدوين و تهيه شده است؛ جلد اول شامل دو بخش گزيده بيانات رهبر انقلاب و نقشه راه بيانات معظم له و جلد دوم و سوم اين كتاب نيز شامل منابع كتاب ملي بصيرت و نقشه راه است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …