اقدامات عجيب رييس‌جمهور و آقاي معاون

اقدامات عجيب رييس‌جمهور و آقاي معاون

اتفاقات حوزه ميراث و گردشگري در روزهاي آخر هم پاياني ندارد، بركناري 7 مدير ميراثي از سوي رييس سازمان و فروش هتل لاله سبلان از سوي رييس‌ جمهور آخرين اتفاقات در دو روز مانده به مراسم تحليف و واگذاري دولت به رييس‌جمهور منتخب است. با سابقه‌يي كه از اين مدير ميراثي ديده مي‌شود، نمي‌توان با قاطعيت گفت كه اين آخرين اقدام وي خواهد بود، كه در تعطيلات آخر هفته هم ممكن است دست به اقدام عجيب ديگري بزند و عده‌يي ديگر را معزول يا منصوب كند.

محمد شريف ملك‌زاده گفته است حتي اگر يك ثانيه به پايان حضورم مانده باشد اگر كسي را صلاح ندانم حذف مي‌كنم و اين مسووليت قانوني من است.

7 مديركل و معاون در 10 روز اخير در سازمان ميراث فرهنگي بركنار شدند كه 3 نفر آنها طي روز گذشته از سمت خود كنار گذاشته شدند. همچنين در دو هفته اخير‌، مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان خوزستان، مديركل مراكز اقامتي و خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و معاون وي و مديركل دفتر طرح‌هاي توسعه معاونت سرمايه‌گذاري بركنار شدند. روز گذشته هم مديركل مناطق نمونه گردشگري، مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان كرمانشاه و لرستان هم از سمت خود بركنار شدند.

شايد سازمان ميراث فرهنگي تنها سازماني بود كه در دو سال گذشته عزل و نصب 19 رييس كل و معاون را به خود ديد و تغيير تنها 3 مديركل در زمان آخرين رييس سازمان بود. اما از سويي ديگر، احمدي‌نژاد دستور فروش هتل لاله و آب‌درماني سبلان را داده است، هتلي كه زير‌مجموعه شركت توسعه گردشگري ايران است و سال‌هاست در ظاهر محل در‌آمد اين شركت است در حالي كه ريالي از در‌آمد آن نصيب استان اردبيل نشده و اهالي استان منفعتي از آن نمي‌برند. فارس نوشته است استاندار اردبيل در اين خصوص گفته است: «دو مجموعه كه زيرنظر شركت توسعه گردشگري ايران است و ريالي از بابت كاركرد و فعاليت آنها براي استان اردبيل منفعتي نمي‌رسد با تصميم استاندار اردبيل و دستور رييس‌جمهور اخيرا نامه‌يي مبني بر مجوز فروش آن از سوي احمدي‌نژاد صادر شده است تا اين مجموعه‌ها با واگذاري به بخش خصوصي درآمد آن صرف پروژه‌هاي عمراني استان شود. درآمد حاصل از اين دو مجموعه كه رقم قابل توجهي است صرف ساخت و تكميل سد عمارتي مي‌شود كه با گذشت سال‌ها تنها 22 درصد پيشرفت فيزيكي دارد در حالي كه براي تكميل اين پروژه بيش از 230 ميليارد تومان اعتبار نياز است.»

قرار است فروش هتل و مجموعه آب درماني سبلان، با هدف تامين اعتبار براي سد عمارت انجام شود، سدي كه تا به حال با تزريق اعتبارات قطره‌چكاني 10 ميليارد توماني پيش رفته و با اين روند تكميل آن بيش از 20 سال به طول مي‌انجامد. اكبر نيكزاد انتظار دارد نظير اين پروژه‌ها در استان اردبيل به سرانجام برسد تا نگاه ويژه به بخش كشاورزي به عنوان اولويت اول توسعه استان صورت گيرد بر همين اساس تكميل سد عمارت سبب مي‌شود تا بيش از 20 هزار هكتار از اراضي ديم به آبي تبديل شده و آب شرب بسياري از روستاها نيز تامين شود.

اما واگذاري مراكزي از اين دست به بخش خصوصي يا فروش آنها سابقه خوبي نداشته، چه بسا فروخته مي‌شود و براي هميشه فراموش مي‌شود و مي‌شود شبيه واگذاري كشت و صنعت مغان كه با وجود ادعاي مسوولان استان در واگذاري آن به بخش خصوصي و فروش اين بنگاه اقتصادي اين كار نه تنها صورت نگرفت بلكه براي هميشه به بايگاني تاريخ سپرده شد تا اين شركت همچنان با افت و خيز زياد به فعاليت خود ادامه دهد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …