احتمال اضافه شدن بخش‌‌های کودک و بانوان به جشنواره فجر/ موسیقی پاپ خط قرمز دارد


حسن ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت جشنواره موسیقی فجر گفت: طی جلساتی که در شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر داشتیم پیشنهادهایی مبنی اضافه شدن چند بخش به جشنواره ارائه شد که دوستان مخالفتی با آن نداشتند و تصمیم بر این شد که در صورت وجود گروه‌های با کیفیت موسیقایی، بخش‌های کودک و بانوان به جشنواره سی ام اضافه شود.


وی ادامه داد: اضافه شدن بخش کودک به جشنواره تقریبا قطعی است اما هنوز به افزودن بخش بانوان به فراخوان جشنواره به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. برای اضافه شدن این بخش نیاز به حضور گروه‌های با کیفیت موسیقی است که اگر شرایط کیفی این گروه‌ها احراز شده باشد حتما به اضافه شدن بخش بانوان نیز اقدام خواهیم کرد.


دبیر چندین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر به بخش پاپ این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که بخش موسیقی پاپ بتواند رضایت مخاطبان این گونه موسیقی را فراهم آورد اما این بخش نیز برای ما خط قرمزهایی دارد که نمی توانیم هر نوع شاخه ای از این گونه موسیقی را به جشنواره دعوت کنیم بنابراین صحبت‌هایی که اخیرا به عنوان پیشنهاد در بخش موسیقی پاپ انجام می گیرد مبنای کار نیست. شاخه موسیقی مانند رپ قرابتی با کلیت جشنواره ندارد و نمی تواند به عنوان یک بخش در جشنواره مطرح شود.


ریاحی که از پیشکسوتان موسیقی ایران نیز محسوب می‌شود در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: شورای سیاستگذاری جشنواره بعد از ماه رمضان جلسات خود را مجددا آغاز می‌کند. البته مهم‌ترین مباحثی که در این جلسات مطرح می شود مسائل مالی است که امیدوارم با استقرار دولت جدید، تعیین وزیر ارشاد و مدیران مجموعه‌های هنری وی بتوانیم به وضعیت مشخص مالی نیز دست پیدا کنیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …