برگزاري نمايشگاه خط نقاشي در نگارخانه جهان نما

Image228608

مايشگاهي از آثار خط نقاشي کامبيز عبدل زاده در نگارخانه جهان نماي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار شده است.
به ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران در اين نمايشگاه تعداد 30 اثر از هنر زيباي نقاشي خط توسط اين هنرمند که مدت 15 سال است در اين رشته فعاليت مي کند، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

نقاشيخط شيوه‌اي است در نقاشي مدرن و خوشنويسي معاصر ايراني که به تدريج در دهه سي و چهل خورشيدي توسط برخي از خوشنويسان و نقاشان ايراني شکل گرفت؛ آنان به ترکيبي از خطاطي و نقاشي دست زدند از اين رو به اين شيوه گاهي خطاشي و خط نقاشي هم مي‌گويند.

مکتب سقاخانه در نقاشي معاصر ايران خاستگاه اصلي زيباشناسي و نوآوري معاصر، در خوشنويسي و پيدايش نقاشيخط بوده است. فرامرز پيلارام، رضا مافي، حسين زنده‌رودي، نصرالله افجه‌اي و محمد احصايي در پيدايش و پيشبرد اين هنر در ايران موثر بوده‌اند. رضا مافي در هنر نقاشيخط پيشگام بود و در اين زمينه به موفقيت بزرگي نائل آمد و برخي او را اولين هنرمند خوشنويسي مي‌دانند که بر بوم نقاشي، خط نوشته‌است.

علاقه مندان و هنردوستان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تا 10 خرداد ماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه جهان نماي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …