چین تحریم فیلم “من نفرت انگیز 2” را تکذیب کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، گفته می‌شود اداره فیلم چین برای نظرهای منفی که درباره این موضوع مطرح شده خشمگین است، مخصوصا به خاطر دلایل “بی معنی” ای که برای ادعای تحریم این فیلم ارایه شده است. از جمله این دلایل این بود که شخصیت کارمندان کوچکی که در فیلم حضور دارند شبیه ژیانگ ژمین رییس جمهور سابق چین هستند. اما نظر دیگری هم مبنی بر این‌که هدف این فیلم بازکردن راه برای فیلم‌های انیمیشن آینده است، وجود دارد و گفته می‌شود به همین دلیل دفتر فیلم چین جلوی اکران این انیمیشن را گرفته است.


قسمت اول این مجموعه که در سال 2010 اکران شده بود نیز در چین پخش نشد، اما این امید وجود داشت که این قسمت اجازه پخش پیدا کند.


به گفته یکی از منابع خبری، عوامل موسسه “ادکو فیلمز پکن” از موسسات پخش فیلم در چین با توجه به این که این فیلم در سینماهای چین فروش خوبی نخواهد داشت و در نتیجه ارزش استفاده از یکی از سهمیه‌های فیلم خارجی را ندارد، به سراغ اکران آن نرفته است. کمپانی یونیورسال ماه گذشته رسما تایید کرد که فیلم در سینماهای چین پخش نخواهد شد.


در ماه فوریه سال 2012 دولت چین سهمیه فیلم های خارجی را از 20 فیلم در سال به 34 فیلم افزایش داد، با این حال تعداد فیلم هایی که اجازه پخش می گیرند هنوز هم بسیار پایین هستند.


فیلم‌های انیمیشن دیگری قرار است در سینماهای چین اکران شوند که “دانشگاه هیولاها” از جمله آنهاست. این انیمیشن روز 23 اوت در چین اکران خواهد شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …