آبروی انسان‌ها دست رسانه‌هاست/ خبرنگارگریز نبودم


به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته سه‌شنبه پانزدهم مرداد ماه، حمید شاه‌آبادی معاون هنری به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار با اصحاب رسانه دیدار و در ضیافت شامی با آنها شرکت کرد.


شاه‌آبادی در این نشست گفت: مجموعه همکاران من در معاونت هنری و شما اصحاب رسانه همگی یک مأموریت در راستای یک هدف داریم و آن تأثیرگذاری در جهت پیشرفت ام‌القرای ایران اسلامی است.


وی افزود: برای مدیران تصور اینکه مسئولیت آنها همیشگی است، یک تصور خطرناک است. قدرت اگر با تقوا همراه نباشد به انحراف می‌رود. همینطور برای قلم خبرنگاران هم پرتگاه‌هایی وجود دارد چون آبروی انسان‌ها در دست شماست. من در روزهای پایانی ماه رمضان توجه شما و خودمان را به این پرتگاه‌ها جلب می‌کنم.


وی با ذکر این جمله که خودش و اصحاب رسانه دو سوی یک میز قرار دارند،‌ بیان کرد: من در سال‌های گذشته همواره بر این موضوع تاکید کرده‌ام که ما و اصخاب رسانه دو سوی یک میز هستیم. ما تلاشمان این بود که بگوییم ما و اهالی رسانه هر دو یک ماموریت داریم که بخشی را اصحاب فرهنگ و هنر و بخش دیگر را اصحاب رسانه انجام می‌دهند.


شاه‌آبادی افزود: برخی از اوضاع هنر در دوره سه ساله مدیریت من گله‌مندند و برخی این دوران را خوب ارزیابی می‌کنند اما تقاضای من این است که نقد منصفانه‌ای را از عملکرد هنر در دوران مدیریت بنده بیان کنید. بی‌تفاوتی مدیران نسبت به دیدگاه مردم یک خطر است چرا که اگر قدرت با تقوا همراه نباشد به چالش و انحراف کشیده می‌شود.


معاون هنری وزارت ارشاد اعتراض نداشتن به عملکرد گذشته‌های خود را از شاخص‌های مدیریت خود دانست و گفت: من هیچ‌گاه اعتراضی به عملکرد گذشته نکردم و گاهی هم اگر چیزی شده است تعمدی نبوده است بلکه تمام تلاشمان این بود که کار مجددانه‌ای داشته باشیم و مطابق نیاز امروز تصمیم بگیریم.


وی به کلید خوردن بیش از 26 طرح هنری در زمان مدیریت در معاونت هنری اشاره کرد و در این‌باره توضیح داد: در پایان دولت دهم می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم که یک نگاه تحول‌گرا در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد شد. طرح‌های بزرگی که برای اولین بار در عرصه هنر شکل گرفت که از جمله آنها می‌توان به بنیاد ادبیات نمایشی‌، طرح آموزش متمرکز و‌ نظام صلاحیت تدریس‌ اشاره کرد.


شاه‌آبادی در پایان گفت: تلاش کردم مدیر خبرنگارگریزی نباشم و خودم را از دست رسانه‌ها و افکار عمومی دور نکنم و بنای من این است که رابطه شفاف و دوستانه‌ای با اهالی رسانه داشته باشم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …