کورماکور بعد از جشنواره لوکارنو از اورست بالا می‌رود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم لوکارنو که از 7 تا 17 اوت (16 تا 26 مرداد) برگزار می‌شود، شاهد حضور شماری از بهترین فیلم‌ها خواهد بود.


“2 اسلحه” با بازی دنزل واشنگتن و مارک والبرگ، داستان دو مامور دولتی آمریکایی را تعریف می‌کند که سی.آی.ای برایشان پاپوش دوخته و حال باید برای اثبات بی گناهی‌شان با یکدیگر کار کنند. این فیلم در فاصله 2 تا 4 آگوست در ظرف سه روز با فروشی حدود 27.1 میلیون دلار در رتبه اول باکس آفیس قرار گرفت.


فیلم قبلی کورماکور یعنی “کالا” نیز در رتبه اول باکس آفیس آمریکا قرار گرفته بود، که نتیجه‌ای خاص و تکرارنشدنی برای کارگردانی از اروپاست.


اما او با فیلم “اورست” بعد از فیلم “2 اسلحه” دوباره به سینماها خواهد آمد. کورماکور تایید کرد که تا به حال جاش برولین، جیک جیلنهال، جان هاوکس و جین کلارک در مراحل نهایی صحبت ها و مذاکرات هستند.


کورماکور که قرار است فیلم “اورست” را توسط کمپانی بریتانیایی وورکینگ تایتل تهیه کند، می‌گوید این فیلم اواخر ماه اکتبر و یا اوایل ماه نوامبر اکران می‌شود. “اورست” فیلمی درام و اکشن ماجراجویانه درباره چند اردوی فاجعه بار برای فتح قله اورست در سال 1996 است که هشت کوهنورد را از بین برد.


کورماکور که نیمه اسپانیایی نیمه ایسلندی است و به نظر می‌رسد که تمام پروژه‌هایش را خود به تنهایی کارگردانی و تهیه می‌کند، از خانه‌اش در ایسلند کار را دنبال می‌کند. ایسلند ممکن است مکانی عجیب برای به راه انداختن پروژه فیلمسازی باشد، با این حال مدل خاص کاری کورماکور این کار را ممکن می‌سازد – فیلم‌های او با نیم بودجه فیلم‌های دیگر تولید می‌شوند و مدل بازی با مسایل جنایی و پلیسی در این فیلم‌ها نیز آنها را در جایگاهی در میان سبک اروپا و آمریکا قرار می‌دهد.


کورماکور برای ساخت این فیلم با کوهنورد و فیلمساز افسانه‌ای آمریکایی یعنی دیو بریشیرز به جستجو برای مکان فیلمبرداری در “دولومایتس” پرداخته است. بریشیرز تا به حال پنج بار از قله اورست بالا رفته، و فیلم “اورست” کمپانی آی مکس را کارگردانی و تهیه کرده است. او در هنگام وقوع ماجرای تراژیک سال 1996 در اورست حضور داشت. بریشیرز که تاکنون در فیلم‌های “Cliffhanger” و “هفت سال در تبت” به عنوان مشاور کار کرده، در فیلم “اورست” کورماکور نیز همین وظیفه را به عهده خواهد داشت.


کورماکور می‌گوید قصد دارد بخشی از کار فیلمبرداری را در اورست انجام دهد و احتمالا در کنار آبشار یخی کومبو، و یا در دولومایتس این کار را شکل بدهد و بقیه را در استودیویی در بریتانیا و یا ایسلند فیلمبرداری کند.


فیلمنامه این فیلم را ویلیام نیکولسون نویسنده “گلادیاتور” و “بینوایان” با همکاری جاستین ایسبل نوشته است.


قرار بود کریستین بیل هم در این فیلم حضور داشته باشد، اما به دلیل بازی در فیلم “مهاجرت” ریدلی اسکات از این گروه جدا شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …