بررسی طرح اکران مجدد فیلم‌های تاریخ سینمای ایران/ مردم نظر می‌دهند


هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که طرح اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز در ماه مبارک رمضان با استقبال همراه بود، گفت: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه دهد، در نظر داریم که هر ماه یکی از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران را در پردیس‌های سینمایی شهرداری اکران کنیم.


وی توضیح داد: تجربه نمایش دو فیلم “هامون” و “اجاره‌نشین‌ها” به کارگردانی داریوش مهرجویی در رمضان امسال نشان داد که هنوز مخاطبان سینما علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های ماندگار بر پرده نقره‌ای سالن‌های سینما هستند و همین مسئله سبب شد تا شرایطی را فراهم کنیم که هر ماه یک فیلم خاطره‌انگیز را اکران کنیم.


منبتی با اشاره به اینکه “هامون” نسبت به برخی فیلم های سینمایی که طی یک سال گذشته اکران شده از فروش خوبی برخوردار بوده است، ادامه داد: در دو روز اول اکران “هامون” در پردیس سینمایی ملت، این فیلم در سالن وی آی پی که تنها 36 نفر در آن جای می گیرند به نمایش درآمد، اما از شب های بعد به دلیل استقبال مخاطبان از این فیلم ناگزیر به نمایش آن در سالن های دیگر پردیس ملت شدیم.


مدیرعامل موسسه تصویر شهر گفت: البته فیلم سینمایی “اجاره نشین ها” نسبت به “هامون” از استقبال کمتری برخوردار بود. این دو فیلم تا پایان ماه مبارک رمضان اکران شدند و امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم فیلم های دیگری را که مردم از دیدن آنها لذت می برند به نمایش گذاریم.


وی در پایان بیان کرد: در نظر داریم طی یک نظرسنجی از مخاطبان پردیس ملت، فیلم‌های ماندگاری را که دوست دارند دوباره در سینما ببینند به ما معرفی کنند تا ما نیز شرایط را برای اکران آنها فراهم کنیم.


طرح “اذان تا اذان” هر سال در ماه مبارک رمضان در سینماهای تهران برگزار می شود. در این طرح فیلم های سینمایی با قیمت نیم بها از اذان مغرب تا اذان صبح به نمایش گذاشته می شود، در سال جاری پردیس‌های سینمایی شهرداری دو فیلم از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران را انتخاب کرده و بعد از گذشت 28 سال دو فیلم “هامون” و “اجاره نشین ها” را اکران کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …