اجراي سوئيت سمفوني خليج‌فارس یک ماه به تعویق افتاد


به گزارش خبرگزاری مهر، این موسسه در اطلاعیه ای اعلام کرده است که براساس هماهنگی های انجام شده، کنسرت “سوئیت سمفونی خلیج فارس”به رهبری شهرداد روحانی با یک ماه تعویق نسبت به زمان اعلام شده، در آستانه هفته دفاع مقدس اجراخواهد شد.


برگزارکنندگان این کنسرت در ادامه این اطلاعیه اظهار امیدواری کرده اند شرایط لازم و مناسب برای اجرای كنسرت سوئيت سمفوني خليج فارس در فضاي مناسب و حرفه اي و در خور نام بلند خلیج همیشه فارس فراهم شود.


اطلاعیه موسسه فرهنگی هنری آوای باربد در حالی اعلام شده که پیش از این پیرامون برگزارشدن یا برگزاری نشدن این کنسرت در چارچوب برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت حاشیه‌هایی ایجاد شده بود، به طوریکه هیچ کدام از طرفین اظهارنظر صریحی در مورد آن نداشته‌اند.


البته حمید اسفندیاری مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری آوای باربد در نشست خبری سوئیت سمفونی خلیج فارس که 13 مرداد ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد پیرامون همزمانی اجرای این کنسرت با جشنواره موسیقی مقاومت و صحبت هایی که مبنی بر شرکت این قطعه در جشنواره به میان آمده است، توضیحاتی را ارائه داده بود.


اسفندیاری در این نشست خاطر نشان کرد: قبل از هر چیزی لازم است به این اشاره کنم که موسسه آوای باربد تصمیم دارد که این کنسرت را حفظ کند و در ابعاد کوچکتر و یا بزرگتر به آن بپردازد. البته در مورد ماجرای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که در هفته های اخیر باعث ایجاد حاشیه هایی شده باید به این نکته اشاره کنم که برخی از حاشیه ها و شیطنت هایی که در این مورد به وجود آمده هیچ ارتباطی با این ارکستر نخواهد داشت و ما تصمیم داریم تا در آینده ای نزدیک ارکستر خصوصی ای را برای اجرای برنامه های متنوع در حوزه موسیقی کشورمان انجام دهیم.


اسفندیاری ادامه داد: خوشبختانه با حمایت خوبی که انجام گرفته ما توانستیم این اثر را در لندن طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ضبط کنیم و از همینجا اعلام می کنم که هیچگونه حمایت دولتی در رابطه با ضبط این آلبوم موسیقایی نداشتیم اما در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر اجرای کنسرت سوئیت سمفونی خلیج فارس در قالب جشنواره موسیقی مقاومت انجام گرفته که لازم است توضیحاتی را در مورد آن ارایه دهم.


مدیر موسسه آوای باربد گفت: همان موقع که در لندن مشغول ضبط آلبوم بودیم از همان زمان نیز برنامه ریزی هایی را برای برگزاری کنسرت و اجرای زنده این آلبوم در تهران داشتیم. بعد از حضور در ایران و صحبت هایی که با علیرضا پاشایی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و بابک رضایی دبیر اجرایی جشنواره موسیقی مقاومت داشتیم آنها از ما خواهش کردند که ما این ارکستر را در ایام جشنواره برگزار کنیم که من همان جا گفتم که کمپانی ضبط کننده در لندن راضی نیست که با چنین چارچوبی ارکستر را در ایران برگزار کنیم. با این که آقای پاشایی و آقای رضایی به ما اعلام کردند که شما تاریخ را جابجا نکنید اما ما به عنوان مجری نه به آنها پاسخ مثبت دادیم نه پاسخ منفی. اما این پیش‌شرط را قاطعانه اعلام کردیم که این کنسرت به هیچ عنوان دولتی اعلام نشود چراکه اعتقاد داریم این یک برنامه ملی با حمایت بخش خصوصی است.


وی تصریح کرد: الفت خودم و همکارانم در این اجرا را با جریان دفاع مقدس به هیچ عنوان کتمان نخواهم کرد زیرا اعتقاد دارم ما به آن ایام ارزشمند مدیونیم و باید در هر زمانی دین خود را به این جریان ارزشمند جنگ ادا کنیم.


اسفندیاری  دراین نشست که اتفاقا حاشیه های فراوانی هم به همراه داشت تصریح کرد: برای اجرای برنامه در قالب جشنواره ها نیازی به اخذ مجوز نیست اما اگر بخواهیم به صورت جداگانه برنامه ای را اجرا کنیم حتما نیازمند اخذ مجوز از دفتر موسیقی وزارت ارشاد خواهیم بود. از این جهت اگر به ما مجوز دادند ما کنسرت را طبق برنامه قبلی بدون اینکه در جدول جشنواره حضور داشته باشیم برگزار می کنیم اما اگر غیر این بود اجازه نخواهیم داد که این سوئیت سمفونی در جشنواره موسیقی مقاومت حضور داشته باشد.


 


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …