فوتبالی‌ها باز هم سوژه فیلم شدند/ درگیری هواداران داماش و ملوان در “رشت- انزلی”


داوود توحیدپرست کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که “رشت- انزلی” درگیری میان علاقه‌مندان به فوتبال را به تصویر می‌کشد، گفت: “رشت-انزلی” پروژه‌ای درباره دو تیم فوتبال ملوان انزلی و داماش گیلان و درگیری طرفداران این دو تیم در هنگام بازی فوتبال است. در واقع در این پروژه در تلاش هستیم تا از طریق به نمایش گذاشتن درگیری میان طرفداران دو تیم، نشان دهیم که انسان ها نباید با هم بجنگند بلکه باید با مشکلات خود بجنگند.


وی با اشاره به اینکه هنوز نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی به پایان نرسیده است، ادامه داد: “رشت- انزلی” فیلمی است که در آن نشان می دهد که چرا باید دو شهری که کنار یکدیگر هستند، به خاطر فوتبال با یکدیگر دشمن باشند.


کارگردان “نامزد آمریکایی من” در پاسخ به این پرسش که آیا از فوتبالیست‌ها برای حضور در این فیلم استفاده خواهد شد یا خیر، توضیح داد: هنوز فیلمنامه این فیلم سینمایی به پایان نرسیده است اما اگر نیاز باشد حتما از بازیکنان دو تیم و در نهایت از مربیان تیم های ملوان انزلی و داماش گیلان استفاده خواهیم کرد.


توحیدپرست گفت: “شیرین قناری بود” تا امروز در سه جشنواره “بلک” در کشور آلمان، جشنواره دهلی نو و جشنواره تانزانیا شرکت کرده و در جشنواره “بلک” آلمان به عنوان بهترین فیلم در بخش نوجوانان شناخته شد. هرچند این فیلم سینمایی توانست در جشنواره های خارجی شرکت کند اما تا امروز موفق نشدم تا پخش‌کننده مناسبی را برای پخش خارجی این فیلم سینمایی پیدا کنم.


وی در پایان بیان کرد: متاسفانه “شیرین قناری بود” در سی و امین جشنواره بین المللی فیلم فجر مورد بی مهری مسئولان جشنواره قرار گرفت و مدیران سینمای ایران علاقه‌ای به دیدن این فیلم نداشتند.


فیلم سینمایی “شیرین قناری بود” به کارگردانی داوود توحیدپرست، ماجرای دختری است که به علت علاقمندی به فوتبال از مدرسه اخراج شده است. این فیلم اولین فیلمی است که به حضور زنان در ورزشگاه‌ها و کری‌خوانی هواداران دو تیم قرمز و آبی می‌پردازد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …