رحمانیان به ایران بازگشت/ آغاز تمرین‌های “اینجا تهران است”


به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمانیان قصد دارد شهریور ماه نمایشی با نام “اینجا تهران است” که نوشته خود نیز هست، روی صحنه ببرد و به همین منظور این روزها با عوامل کارش در حال تمرین این اثر نمایشی است.


علی عمرانی، حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور، بهناز جعفری، شقایق فراهانی، اشکان خطیبی بازیگران اثر جدید رحمانیان هستند که با این کارگردان و نویسنده پیشکسوت و مطرح تئاتر ایران در “اینجا تهران است” همکاری می‌کنند.


از جمله آثار رحمانیان می‌توان به نمایش‌های مصاحبه، پل، فنز و مانیفست چو اشاره کرد. رحمانیان از جمله نویسندگان و کارگردان تئاتری است که مدیوم تلویزیون را با تئاتر آشتی داد.


وی این اواخر نمایش “آرش ساد” که به گفته خودش تلفيقي از برخواني “آرش” بهرام بيضايي و “ماراساد” پتر وايس است، در کانادا روی صحنه برد که با استقبال هم رو به رو شد.


محمد رحمانیان نمایشنامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر است که نمایش‌هایی همچون مصاحبه، خروس، شهادت‌خوانی قدمشاد مطرب در طهران، پل، اسبها، سال ۵۹ هجری، آواز قو، مرغ دریایی یا چخوف‌ساد، مانیفست چو، فنز، عشقه، پروانه‌ها و … را نوشته و کارگردانی کرده است. او مدتی است همراه با همسرش مهتاب نصیرپور در کانادا زندگی می‌کند ولی این روزها به ایران برگشته تا نمایشی جدید را روی صحنه ببرد.


رحمانیان پیش از سفرش قصد داشت، نمایش “روز حسین” را اجرا کند اما شرایط اجرای این نمایش فراهم نشد. این متن یکی از نوشته‌های محبوب رحمانیان است که وی هنوز موفق به اجرای آن نشده است.


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …