پردیس سینماگالری سمرقند متولد شد/ تجلیل از 4 سینماگر ساکن منطقه 5 تهران


به گزارش ایرانگرد نیوز، مراسم افتتاحیه این سینما گالری واقع در منطقه جنت آباد تهران بعد از ظهر روز گذشته با حضور اهالی سینما و مسولان شهرداری و با تقدیر از چهار هنرمند برگزار شد.


اجرای این مراسم را احسان علیخانی بر عهده داشت. او در سخنانی در ابتدای این مراسم گفت: ممنونم که برای یک پروژه فرهنگی دعوت شده ام. اضافه شدن سه سالن به جمع سینماهای تهران اتفاق مهمی است، آن هم در منطقه ای که سالن های کمی برای علاقه مندان وجود دارد. امیدوارم مردم این منطقه از این فضای فرهنگی استفاده کنند که قطعا می تواند درشکل زندگی آنها تاثیر گذار باشد.


بعد از صحبت های علیخانی کلیپی از نحوه آماده سازی سینما گالری سمرقند (از آذر ماه 91 تا زمان افتتاح) پخش شد. سپس نوبت به امیر عباس گردان مالک این سینما رسید. وی ضمن تبریک به مردم منطقه برای افتتاح این پردیس گفت: اجرای پروژه های فرهنگی برای بخش خصوصی کمرشکن است اما با همت دوستان و حمایت مسولان شهرداری، وزارت ارشاد و سینما شهر این اتفاق افتاد و امیدواریم سربلند باشیم.


وی با اشاره به سالن های این پردیس گفت: یکی از سالن های سمرقند با گنجایش 167 صندلی چند منظوره است و به غیر از نمایش فیلم برای اجرای تئاتر و کنسرت هم می توان از آن استفاده کرد. دو سالن دیگر 200 نفره و 60 نفره هم هست که البته همه این سالن ها مجهز به صدای دالبی و تجهیزات دیجیتال هستند.


گردان در ادامه گفت: آماده سازی این پردیس 6 ماه طول کشید که با بحران اقتصادی ایران همزمان شد، اما خدا را شکر در نهایت این پروژه به سرانجام رسید. امیدوارم سازمان های ذیربط و وزارت ارشاد حامی چنین پروژه های فرهنگی باشند تا بخش خصوصی در تداوم ساخت این مکان های فرهنگی دلگرم شود.



سپس حجت الاسلام زم، محمد هادی ایازی معاون فرهنگی هنری شهرداری، مهدی عظیمی میرآبادی قائم مقام اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و بابازاده قائم مقام شهردار منطقه 5 روی سن دعوت شدند تا از چهار تن از هنرمندان ساکن این منطقه تهران تقدیر شود.


اصغر هاشمی، علیرضا خمسه، پریوش نظریه و جمشید اوجبی (پیشکسوت پخش فیلم در ایران) هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند. اصغر هاشمی گفت: خوشحالم که خبر بازشدن محیط های فرهنگی را می شنوم. من در سالن سینما عاشق سینما شدم. هر سالنی که باز می شود اگر بتواند حتی یک نفر را عاشق سینما کند اتفاق بزرگی است. از مسولان شهرداری تشکر می کنم و امیدوارم جوانان از این مکان فرهنگی بهره ببرند.


علیرضا خمسه نیز عنوان کرد: برای شهرداری منطقه 5 با توجه به نام خانوادگی ام (خمسه) من یک سمبل به حساب می آیم! سالها در این منطقه زندگی کردم اما مراکز فرهنگی زیادی در اطرافمان ندیدم. حالا که جا به جا شده ام و در منطقه دیگری از تهران ساکن هستم اتفاقات خوبی در منطقه 5 در حال رخ دادن است. وقتی سینمایی باز می شود اندیشه هایی گشوده می شود. خوشحالم از اینکه شاهد این اتفاق هستم.


پریوش نظریه هم در جملات کوتاهی گفت: به خاطر بازگشایی سینما به اهالی هنر و مردم تبریک می گویم، آن هم در شرایطی که دراین سالها به شنیدن اخبار تعطیلی سینماها عادت کرده بودیم. از مسولان  شهرداری درخواست می کنم که به معlاری اصیل ایرانی در ساخت و ساز مکان های مختلف برای زیبایی شهر اهمیت بیشتری بدهند.


سخنران آخرین بخش مراسم محمد هادی ایازی بود. او در ابتدا گفت: امیدوارم در سطح شهر تهران آنقدر پردیس ساخته شود که خانواده ها با طی کردن حداقل مسافت بتوانند به راحتی به تماشای فیلم ها بنشینند.


معاون فرهنگی هنری شهرداری با اشاره به اختلافات اخیر در سینمای ایران افزود:سینمای ایران با پتانسیل هایی که دارد دچار ناملایمات فراوانی شده است. ما در عرصه بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داریم. سینمای ایران سال قبل اسکار گرفت. این نشان می دهد که ما توانمندی موفقیت  در سطح بین المللی را داریم. به جای آنکه جامعه سینمایی به این مسایل مهم  اهتمام داشته باشد متاسفانه شاهد مطرح شدن برخی اختلافات در رسانه های مختلف هستیم که این موجب نگرانی است. امیدوارم شاهد حل این مشکلات در دولت جدید باشیم. ایازی با تاکید بر تولید آثار فاخر فرهنگی در سینمای ایران گفت: باید تولید این نوع فیلم ها افزایش پیدا کند تا پاسخگوی نیازهای مختلف مخاطبان سینما باشیم. فیلم خوب قطعا احتیاج به سالنی خوب دارد که وظیفه ما مهیا کردن آن برای تماشاگران فهیم ایرانی است.


در پایان این مراسم، سینما گالری سمرقند توسط حجت الاسلام زم و محمد هادی ایازی افتتاح شد تا از امروز سه فیلم “هیس دخترها فریاد نمی زنند”، “هیچ کجا، هیچ کس” و “دهلیز” در این سینما به نمایش در بیاید.

محمد رضا فرجی، محمد متوسلانی، حبیب اسماعیلی، حسین زندباف، داریوش بابائیان، علی آشتیانی پور، علی اصغر اخوان مقدم ، عبدالله علیخانی ، حسین فرح بخش، فرشید موتمنی آذر، پیمان جعفری، فرهاد مافی، محمد برسوزیان، سعید داخ، علی شبانی و…. دیگر مهمانان این مراسم بودند.


ضمنا سامانه اینترنتی پیش فروش بلیط سینما سمرقند به آدرس www.cinemasamarghand.com از امروز در دسترس علاقه مندان خواهد بود. سینما گالری سمرقند در جنت آباد جنوبی، نبش خیابان لاله واقع شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …