30 سال است با جنتی رفاقت دارم/ امیدوارم کابینه دولت جدید در راه خیر کشور گام بردارد


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی زم که از ابتدای انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم انتخاب شد نام وی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس ریاست سازمان سینمایی همان وزارتخانه مطرح شده بود، در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: تا این لحظه برای تصدی پست ریاست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با من صحبتی نشده است.


این تهیه‌کننده سینما درباره آشنایی‌اش با علی جنتی وزیر پیشنهادی ارشاد عنوان کرد: من و آقای جنتی 30 سال است که با هم آشنا هستیم و من به وی ارادت دارم و در خدمت وی بوده‌ام.


رییس اسبق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به اینکه اگر پیشنهاد تصدی امور سینمایی وزارت ارشاد به شما پیشنهاد شود چه جوابی خواهید داد؟ گفت: این موضوع در مرحله بعدی مطرح است و اگر پیشنهادی به من داده شود من شرایط را برای پذیرفتن مورد ارزیابی قرار می‌دهم.


زم همچنین درباره صحبت‌هایی که در کارگروه فرهنگی رئیس‌جمهوری درباره حضور وی در پست ریاست سازمان سینمایی می‌شود، گفت: این لطف عزیزان و دوستان است که من را قابل دانستند و در این‌باره صحبت می‌کنند. در هر صورت من باید در این‌باره از طرف رئیس‌جمهوری و یا شخص جنتی صحبتی بشنوم.


وی تاکید کرد: امیدوارم هر شخصی که در کابینه دولت یازدهم انتخاب می شود به خیر کشور، فرهنگ و سینمای ایران کمک کند.


زم در پایان درباره فعالیت خود در سینما و ادامه فعالیتش در حوزه تهیه‌کنندگی گفت: حرف‌ها و مواضع من درباره سینما روشن و مشخص است و بارها درباره آن صحبت کرده‌ام. در این چند سال گذشته تهیه‌کنندگان حرفه ای سینما نیز بیکار بودند، من هم که یک فیلم تهیه کردم و شاهد بودید چه اتفاقاتی برای آن افتاد.


حجت‌الاسلام زم تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی “دموکراسی در روز روشن” ساخته علی عطشانی را برعهده داشته است. وی همچنین در دهه 70 از مدیران موفق حوزه هنری بوده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …