منتقد سینما تنها سخنران یک برنامه موسیقایی/ محفل مشترک خوانندگان پاپ در تجلیل از دفاع مقدس


آلبوم موسیقایی “یک خیابان سهم یک افسانه نیست” به آهنگسازی کارن همایون فر و شعر و اجرای اندیشه فولادوند چهارشنبه 23 مرداد در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.


رونمایی از آلبوم یک خیابان سهم یک افسانه نیست


به گزارش خبرنگار مهر ، این مراسم در حالی با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد و علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی برگزار شد که نه تنها هیچ نکته ای پیرامون این آلبوم دفاع مقدسی به افزاد حاضر در جلسه گفته نشد بلکه امیر پوریا که فعالیتهای وی در عرصه نقد سینماست به عنوان سخنران در جلسه رونمایی حضور داشت. و جالب تر اینکه عنوان کرد هنوز موفق به شنیدن این اثر موسیقایی حوزه دفاع مقدس نشده است.



بر اساس این گزارش در حالیکه کارن همایون فر و اندیشه فولادوند نیز در مراسم رونمایی حضور داشتند اما هیچ برنامه ای برای سخنرانی این دو هنرمند در مراسم رونمایی در نظر گرفته نشده بود. 


قبل از حضور در این کنسرت خیلی ها به من طعنه زدند


به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز از برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت چهار خواننده مطرح پاپ در مرکز همایش های برج میلاد کنسرت مشترکی را با موضوع دفاع مقدس اجرا کردند.


بابک جهانبخش اولین خواننده ای بود که با اجرای قطعه من و بارون کار خود را آغاز کرد و گفت: چندی پیش که برای اجرای برنامه به شهر آبادان سفر کرده بودم دوستی که همراه ما بود به ما از رخدادهای پیش آمده در دوران دفاع مقدس در منطقه آبادان صحبت می کرد.



وی افزود: در طول مدت حضور در آبادان هنوز می دیدم که برخی خانه ها همچنان خراب هستند و من آن زمان فهمیدم که زندگی در آرامش چقدر می تواند لذت بخش باشد. این آسایش مدیون رشادت هایی افرادی است که از جنس ما هستند.


این خواننده ادامه داد: قبل از حضور در این کنسرت خیلی ها به من طعنه زدند اما من از همین جا اعلام می کنم که من به زور اینجا دعوت نشدم بلکه از روی اعتقادی آمدم که می خواهد دین خود را به این جریان ارزشمند ادا کند.


جهانبخش بعد از صحبتهای خود ترانه ای از محسن شیرالی با مضمون دفاع مقدس را اجرا کرد.


بهنام صفوی هم که به عنوان دومین خواننده این کنسرت مشترک روی صحنه حاضر شده بود قطعه “آرامش” و ” دل صدا “را در ابتدا برای مخاطبان اجرا کرد.


وی با ابراز خرسندی از حضور خود در این کنسرت گفت: اتفاق ويژه‌اي افتاده  که امشب براي يك مناسبت ارزنده در كنار شما هستم. به طور حتم این آرامش را مديون رشادت‌هاي افرادي هستيم كه جان دادند تا ما به راحتي و آسايش در كنار هم باشيم.



هدیه مازیار فلاحی به پدران شهید


بعد از اجرای بهنام صفوی، مازیار فلاحی دیگر خواننده مطرح موسیقی پاپ کشورمان قطعه های ” دروغه” و ” تو رو دوست دارم” که پیش از این برای فیلم دفاع مقدسی ” نبش قلب” ساخته بود را برای مخاطبان اجرا کرد.


وی در بخش اجرای برنامه خود گفت: معتقدم آن چیزی که امشب همه ما را در کنار هم جمع کرده فقط عشق است.


فلاحی گفت: در آلبوم جديدم به نام “لعنت به من” قطعه‌اي به نام پدر وجود دارد كه من آن را به تمام كساني تقديم كرده‌ام كه پدرانشان در جنگ به شهادت رسیده اند. این ترانه را امشب به صورت ویژه به هدی تندگویان فرزند شهید تندگویان اهدا می کنم که امیدوارم در جمع ما حضور داشته باشد.



برنامه امشب برای جنگ است


رضا یزدانی خواننده پاپ راک کشورمان هم در بخش آخر این کنسرت قطعات” طهران، تهران”، قطعه ای از آلبوم “ساعت 25” و قطعه پرطرفدار “خلیج همیشگی فارس” را برای مخاطبان خود اجرا کرد.


وی گفت: برنامه امشب براي جنگ است. براي كساني كه جان دادند تا ما در كنار هم باشيم.


براساس این گزارش قراربود که شهرام شکوهی هم در این کنسرت اجرای برنامه داشته باشد که به دلیل بیماری در برنامه حضور پیدا نکرد.



روایت های موسیقایی دفاع مقدس در تئاتر شهر و برج میلاد


فضای باز مجموعه تئاتر شهر هم روز گذشته شاهد اجرای چند اثر موسیقایی و سرود توسط گروههای مختلف موسیقی بود که این برنامه ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.


اجرای موسیقی نظامی توسط گروههای موزیک یگان های نظامی در برج میلاد هم از دیگر برنامه های اولین روز از پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت بود.


 همچنین شب گذشته دو تن از رهبران مارش‌های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، حاضر در جشنواره موسیقی مقاومت با حضور قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی مورد تجلیل قرار گرفتند.


ایران ایران” به یاد محمد نوری اجرا شد


در بخش رقابتی موسیقی پاپ پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت گروه موسیقی ایرانیان در کنار برج میلاد و در فضای باز به روی صحنه رفت.


 براساس این گزارش در بخش رقابتی موسیقی پاپ پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت هم  گروه موسیقی ایرانیان با رهبری و آهنگسازی رمضان عظیمی به روی صحنه رفت و هشت قطعه را برای حاضران در فضای باز کنار برج میلاد اجرا کرد. گروه موسیقی ایرانیان که با دو خواننده به نام های مهدی کتایان و مهدی آهنی به روی صحنه رفته بود، چهار قطعه را با موضوع مقاومت و چهار قطعه دیگر را با گرامیداشت نام ایران اجرا کرد.


این گروه نخستین قطعه خود را برای احترام به پیشکسوتان عرصه موسیقی به یکی از ساخته های محمد سریر اختصاص داد که پیش از این برای نخستین بار با صدای مرحوم محمد نوری اجرا شده بود.



اجرای سرود بیداری اسلامی توسط گروه کر روستا


گروه کر روستا به سرپرستی سیروس روستا هم از اجراهای اولین روز پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت بود که با همراهی پیانوی لاله میرزایی و آهنگسازی و تنظیم صابر جعفری برگزار شد.


این گروه با اجرای قطعات “به نام خدا”  با الهام از یک قطعه کرال جامائیکایی و شعری از فردوسی،” نصیحت” با شعری از اوحدی مراغه ای، ” بیداری اسلامی” با شعری از هادی ربیعی،” زندگی”، ” اوهوی یار” قطعه محلی گیلکی،”مه من”و “بیداری” برنامه های خود را در برج میلاد به مخاطبان ارائه دادند.


طبق گفته روستا این اولین بار در تاریخ موسیقی کرال ایران است که قطعات کلاسیک باخ و موتزارت با شعر فارسی کلاسیک اجرا شد.


حمید شاه آبادی، علیرضا پاشایی، قادر آشنا و بابک رضایی از مهمانان ویژه برنامه های دیروز پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت بودند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …