“فرقه‌های سری” دنباله‌دار می‌شود/حاشیه‌های یک جمله در تیتراژ


اسماعیل حاج‌حیدری نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان مستند “فرقه‌های سرّی” كه در ماه مبارك رمضان از شبكه مستند پخش مي‌شد، درباره شائبه‌هاي پيش آمده پيرامون تيتراژ قسمت آخر اين مجموعه به خبرنگار مهر گفت: سري اول “فرقه هاي سري” در 13 قسمت آماده پخش شده بود كه به طور كامل از شبكه مستند روی آنتن رفت و عبارت “اگر خدا بخواهد ادامه دارد” كه در تيتراژ قسمت آخر روي آنتن رفت تنها نشان‌دهنده اميد ما براي ساخت سري دوم اين مجموعه است و جنجال‌هاي ايجاد شده درباره قطع اين مجموعه توسط صدا و سيما صحت ندارد.



وی افزود: در سري اول ما تنها توانستيم فرقه‌هاي سري را تا قرن 18 بررسي كنيم و اميدواريم با پيدا كردن حامي مالي ادامه اين مجموعه را با موضوع عقايد، نمادشناسي و تاريخ فراماسونري از قرن 18 تا به امروز توليد كنيم.



حاج حیدری ابراز اميدواري كرد شبكه مستند تهيه‌كنندگي سري دوم “فرقه‌های سري” را بر عهده بگيرد و درباره شيوه و سبك سري دوم مجموعه تصریح کرد: در سري دوم از همان سبك و سياق استفاده مي‌کنيم اما با توجه به استقبال فوق العاده استادان اين حوزه و تمايل كارشناسان مختلف برای همكاري با “فرقه‌هاي سري”، بدون شك سري دوم اين مجموعه از نظر محتوايي غني‌تر از قبل خواهد بود.



مجموعه مستند “فرقه‌های سری” با هدف به تصوير كشيدن حقايق پشت پرده فرقه‌هاي سري سياسي مذهبي در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای از شبكه مستند پخش شد. شوالیه‌های معبد، شوالیه‌های مالت، کابالا، فراماسونری، شیطان گرایی، انجمن جمجمه و استخوان، بیلدربرگ و … در اين برنامه معرفي شدند و شان استون یکی از کارشناسان آن بود.


عبارت “اگر خدا بخواهد ادامه دارد” كه در تيتراژ قسمت آخر روي آنتن رفت، این شائبه را در ذهن برخی مخاطبان ایجاد کرده بود که جلوی تولید و پخش این برنامه گرفته شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …