دلایل نبود بخش بین‌الملل در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای/لیسانس بازی‌سازی بگیرید


سعید جابری انصاری رئیس ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری و عضو شورای طبقه‌بندی بازی های رایانه ای درباره برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای به خبرنگار مهر گفت: در نمایشگاه امسال بخش علمی کاربردی را برپا کرده‌ایم که به نوعی اولین آموزشگاه بازی‌سازی در غرب آسیا است. امیدوارم از این طریق برای مخاطبان این موضوع اطلاع رسانی شود تا بتوانند از این شرایط بهره لازم را ببرند.


وی افزود: افرادی که در این بخش ثبت‌نام کرده و در دوره‌های مربوطه شرکت کنند می‌توانند مدرک فوق دیپلم و یا لیسانس دریافت کنند و از این طریق ورودشان به بازار بازی‌های رایانه‌ای تسهیل می‌شود و از این طریق نیاز بازار هم به حضور استعدادهای جوان تامین می‌شود.


عضو شورای طبقه‌بندی بازی‌های رایانه‌ای درباره دیگر بخش های این نمایشگاه بیان کرد: ارائه 400 دستاورد جدید در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی از دیگر ویژگی‌های این دوره نمایشگاه است. ما در سال 90، 278 عنوان خارجی، سال 91 ، 244 و در سال 92، 116 عنوان بازی خارجی را در بخش بازی‌های رایانه ای مورد بررسی قرار دادیم. همچنین در سال 90 به 21 بازی ایرانی، سال 91 به 44 بازی و در سال 92 به 21 بازی مجوز دادیم. در سال 90 به 18 عنوان، در سال 91، 55 و در سال 92، به 12 عنوان بازی ایرانی پروانه ساخت دادیم. امیدوارم بتوانیم در سال 93 با استفاده از نقطه نظرات و حضور بازی‌سازان حرفه ای و جوان قدم مثبتی در این عرصه برداریم.


جابری انصاری تاکید کرد: یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه، کلاس‌های توجیهی با محوریت رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه ای است. این امر نیز می تواند برای خانواده‌ها قابل استفاده باشد. البته در این دوره بخش دنیای بدون بازی های رایانه ای نیز برای کودکان با سنین پایین در نظر گرفته شده است.


وی همچنین درباره نبود بخش خارجی در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد: همزمان نمایشگاهی در آلمان برگزار می شود که نمایشگاه بسیار مهمی است و مهمانان خارجی و بازی‌سازان بین‌المللی هم اکنون در آن کشور حضور دارند. امیدوارم در سال‌های آینده این همزمانی وجود نداشته باشد.


جابری انصاری در پایان تاکید کرد: این نمایشگاه نشان می دهد که برای ما کودکان و خانواده ها بسیار اهمیت دارند. ما با توجه به موضوعات ملی و اسطوره‌ای و همچنین توجه به فرهنگ اصیل ایرانی در این مسیر گام برمی‌داریم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …