آلبوم عکس نخستین سریال اکشن پزشکی را ورق بزنید


به گزارش خبرنگار مهر، “ستاره حیات” مهر ماه سال 91 در تهران کلید خورد. لوکیشن اصلی این سریال یک پایگاه اورژانس در نزدیکی جاده تهران جاجرود است و جز این عوامل برای تصویربرداری به 80 لوکیشن رفته‌اند که 15 تا اصلی و بقیه فرعی بوده‌اند.


این سریال 13 قسمتی که به‌عنوان یک پروژه الف برآورد شده اکشنی پزشکی است و گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما آن را به کارگردانی جواد ارشاد و تهیه کنندگی فریبا توکلی با مشارکت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور تولید کرده است.



حسین محجوب، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، نیما رییسی، کامران تفتی، نسیم ادبی، فریبا متخصص، هما ارشاد، سوگل طهماسبی، الهام جعفرنژاد، فرخ نعمتی، سلیمانی، فرهاد بشارتی، فرزاد حاتمیان، سینا کرمی، محسن افشار، ملیحه روشن، آرش میراحمدی، مهدی باطبی، حسین خانی بیگ، صفا آقاجانی و کیاوش شالچیان بازیگران اصلی این سریال در کنار 80 هنرمند دیگر هستند و ملیکا محجوب نیز بازیگر خردسال “ستاره حیات” است.



این سریال درباره یک ناحیه از اورژانس کشور است و داستان آن پیرامون زندگی مسئول این پایگاه سلیمان میلانی می‌گذرد. این مجموعه علاوه ‌بر نمایش زندگی خصوصی او به همراه همسر و فرزندانش و ماجراهای شخصی تکنسین‌های اورژانس، در هر قسمت دو ماموریت اورژانسی را نیز نمایش می‌دهد.



تصویربردار نخستین مجموعه اکشن پزشکی اکبر شهبازیان، صدابردار شهرام متولی باشی، گریم سید جلال موسوی و برنامه ریز و دستیار اول کارگردان محمد شریفی است. جواد کاهانی و مهدی تراب بیگی دیگر دستیاران کارگردان هستند،‌ متن را حسن مشگلاتی نوشته و بازنویسی فیلمنامه را جواد ارشاد و مهدی تراب بیگی بر عهده داشته‌اند. مدیر هنری “ستاره حیات” مهری بصیریان، اجرای صحنه مریم شکاری ، مصطفی منفرد، اجرای لباس طیبه بیگی، جلوه‌های میدانی ایمان کرمیان و مدیر جلوه‌های بصری حسین صفا است. مدیریت تولید را مجید نصیری و جانشینی‌اش را جمال نصیری بر عهده دارد. مدیر تدارکات امیر مدیسه است.



داستان کلی این مجموعه یادآور حال و هوای مجموعه خارجی “پرستاران” است، گرچه آن سریال بیشتر به اورژانس بیمارستانی می‌پرداخت، اما “ستاره حیات” با محوریت اورژانس پیش‌بیمارستانی به مأموریت‌هایی می‌پردازد که در آن پزشکان برای درمان بیماران و سانحه دیدگان طی مأموریت‌هایی با هلی کوپتر، آمبولانس و موتور آمبولانس به خارج از فضای بیمارستان می‌روند.



سید حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت اخیرا ساخته جواد ارشاد را نمایشگر فعالیت دلسوزانه، چشمگیر و توام با سلامت نگری کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی کشور معرفی و تأکید کرد: این سریال کمک شایانی به شناخت مردم از فعالیت اورژانس در جاده‌ها و شهرها می‌کند زیرا عزیزان اورژانس در ساعاتی که همه استراحت می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط سرمای شدید و گرمای طاقت فرسا در فصول سال در همه حیطه‌های اورژانس ورود می‌کنند تا خدمات سلامتی را به مردم ارائه کنند.


تهیه‌کننده سریال پیش از پخش آن در گفتگویی با مهر اعلام کرد به دلیل رضایتمندی مرکز اورژانس کشور از سری اول، ساخت 13 قسمت سری دوم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …