اولین بازیگر “شهسواران را چه شد؟” قرارداد بست/ اجرای نمایش در هفته دفاع‌مقدس


به گزارش ایرانگرد نیوز، به تازگی حضور لیندا کیانی در نمایش “شهسواران را چه شد؟” به کارگردانی حسین پارسایی قطعی شده است. متن این نمایش با نگاهی آزاد به کتاب “دا ” به قلم سیده‌زهرا حسینی توسط مهرداد رایانی‌مخصوص نوشته شده و حدود چند ماهی است که پارسایی درگیر این پروژه بزرگ است.


هنرمندان زیادی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند که تاکنون فقط لیندا کیانی به صورت رسمی با گروه وارد مذاکره شده و قرارداد بسته است. این نمایش قرارست اوایل مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه برود. سیامک احصایی طراحی‌صحنه و مژگان عیوض‌زاده طراحی لباس این نمایش را بر عهده دارند. میثم احمدی نیز مسئول جلوه‌های بصری است.


قصه این نمایشنامه درباره شیرزنی از بازماندگان خرمشهر است كه آرزو دارد موزه كوچک جنگ تحمیلی را در خرمشهر احداث كند. او به دلیل علاقه اش به دفاع مقدس همچنان در همان حال و هوا زندگی می‌كند.


در این نمایشنامه سه نقش اصلی وجود دارد. نخست زینب زمانی قهرمان زن کتاب”دا”، دوم دختری كه پدرش در جنگ خرمشهر مفقودالاثر می‌شود و پلاک او بعد از سال ها در زلزله اهر در خانه یک خانواده روستایی پیدا می شود كه سوال ایجاد می كند این پلاک چه طور در خانه یک خانواده روستایی پیدا شده است. یكی دیگر از شخصیت‌های نمایش مجتبی سهراب‌پور است كه از مفقودالاثرهای جنگ خرمشهر است و پس از سال ها غیبت ناگهان پیدا می شود.


لیندا کیانی تجربه بازی در سریال‌های “مهرآباد”، “ماتادور”، “پایتخت  2″، “روز حسرت”، “وضعیت سفید”، “ساعت شنی”، “رستگاران” و فیلم‌های سینمایی”آقای هفت رنگ” و “ناسپاس” را در کارنامه دارد.


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …