گردهمايي تخصصي مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و بخش خصوصي در 8 کارگروه

Image228882

نشستهاي تخصصي مسوولان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور و دست اندر کاران بخش خصوصي به منظور تعامل و هم انديشي و تبيين برنامه هاي سال 1392 در قالب 8 کار گروه صبح و عصر روز پنج شنبه در جزيره کيش برگزار شد.
منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور با اعلام اين خبر افزود:توسعه و ارتقاء فعاليتها و خدمات رساني مطلوب به مردم و همچنين آسيب شناسي برنامه ها و اقدامات سالهاي گذشته و آسيب شناسي و تبديل آنها به فرصت براي برنامه ريزي شايسته با حضور جدي و فعال بخش خصوصي از جمله اهداف برگزاري اين نشستها بود.
او بااشاره به حضور تشکلهاي بخش خصوصي همچون واحدهاي اقامتي و پذيرايي،دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري جامعه تورگردانان و راهنمايان تور ،اتحاديه سفره خانه هاي سنتي در اين کارگروهها خاطر نشان کرد:بايد با تعامل و همفکري مطلوب و شايسته ميان بخش دولتي و خصوصي زمينه را بيش از پيش براي توسعه و پيشرفت خدمات گردشگري و زيرساختهاي اين حوزه و براي استفاده مردم از آن فراهم کنيم.
معاون گردشگري تاکيد کرد: ظرفيتهاي گردشگري،ميراث فرهنگي و صنايع دستي کشور بايد به جايگاهي که در خور شان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مردم است رسيده و به همه مردم ايران و کشورهاي خارجي معرفي شود .
او همچنين بر درآمدهاي اقتصادي حاصل از رشد و توسعه ظرفيتهاي گردشگري،ميراث فرهنگي و صنايع دستي کشور تاکيد کرد.
جهانيان در ادامه به طرح پيشنهاد تصويب کارگروه ملي گردشگري دريايي از سوي دولت در نشست کارگروههاي کميته ملي گردشگري دريايي اشاره کرد و گفت:به زودي ساختار تشکيلاتي و شرح وظايف اين کارگروه ملي را آماده و براي تصويب به دولت ارائه خواهيم کرد.
او خاطر نشان کرد:با تصويب اين کارگروه در دولت توسعه زيرساختها و خدمات گردشگري در سواحل کشور با جديت و اهتمام بيشتري پي گيري مي شود و استانهاي ساحلي ميزبان مناسبي براي گردشگران و مسافران تابستانه خواهند بود.
جهانيان بااشاره به رويکرد برگزاري اين نشستها در راستاي واگذاري بيش از پيش اختيارات به بخش خصوصي تاکيد کرد:به زودي نتيجه مباحث مطروحه در اين کار گروهها و تصميمات اتخاذ شده به منظور واگذاري همه اختيارات به بخش خصوصي بر اساس ضوابط و دستورالعملها در جلسه اي با حضور نمايندگان اين بخش اعلام مي شود.
معاون گردشگري در پايان به حضور جدي و فعال بخش خصوصي در بخش گردشگري کشور طي چند سال اخير اشاره کرد و گفت:تعامل و همکاري تنگاتنگ بااين بخش و جابجايي بخشي از اختيارات به آنها که متوليان اصلي بوده اند تاثير بسزايي در توسعه و رونق ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور داشته است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …