برگزاری مراسم بزرگداشت باستانی پاریزی در آینده ای نزدیک

برگزاری مراسم بزرگداشت باستانی پاریزی در آینده ای نزدیک

معاون ریس جمهور  در هفتیمن گردهمایی راهنمایان گردشگری در کرمان گفت: در آینده ای نزدیک مراسمی در شان باستانی پاریزی برگزار میشود ودر این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری،”مسعود سلطانی فر” معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث و گردشگری با تبریک روز جهانی راهنمایان گردشگری افزود: استاندار کرمان به من گفت که برنامه ریزی های لازم برای برگزاری بزرگداشت باستانی پاریزی را انجام داده اند و هیچ مشکلی وجود ندارد و لذا در آینده نزدیک مراسم بزرگداشت باستانی پاریزی آنگونه که در شان او باشد برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی خود  از سفر به کرمان را آشنایی با راهنمایان گردشگری اعلام کرد وافزود: نمی خواهم از آمار و ارقام سخن بگویم و اینکه کشورهای مختلف در سالهای گذشته چه دستاوردهایی داشته اند اما باید بگویم که جایگاه ایران در حوزه گردشگری بین المللی برازنده ایران نیست.

وی به تاکید رئییس جمهور بر توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: تمامی عزم دولت تدبیر و امید بر توسعه گردشگری است.

سلطانی فر  با اشاره به پتانسیل  های گردشگری و وجود یازده اقلیم آب و هوایی در کشور خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: ما همه قبول داریم که تمامی شرایط مناسب نیست ، ولی با توانایی شما می توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: باید بگویم که همه ما در یک کشتی قرار داریم اگر این کشتی با موفقیت به ساحل برسد نجات یافته ایم.

سلطانی فر در ادامه گفت: من  و تمام همکارانم در سازمان میراث فرهنگی تمام سعی مان را می کنیم که با هماهنگی  وهمگرایی بیشتر گره ها را باز کنیم و میراث فرهنگی و هویت ایران را به رخ جهانیان بکشیم و به همه جهانیان بگوییم ایران استوار، زنده و پایدار است.

در ادامه این مراسم رییس فدراسیون جهانی گردشگری  با ابراز خوشحالی از جمع 700 نفری از راهنمایان و همکارانش گفت : بدون همکاری ، پیشرفت کشور امکان پذیر نیست و همه راهنمایان و مسئولان و فعالان گردشگری برای این گردهم آمده اند تا شاهد ترفیع گردشگری ایران باشند.

فلیستاس رسنیگ  در ادامه صحبت هایش از دولت کشورمان خواست زمان تمدید گواهینامه های راهنمایان را طولانی تر کند.

 در بخش دیگری از هفتیمن جشن راهنمایان گردشگری  هوشنگ  مرادی کرمانی “نویسنده ” با یادکردی از مادر بزرگش گفت: مادربزرگم می گفت دنیا دیدن بهتر از دنیا خوردن است تا می توانی برو دنیا را ببین. من معتقد هستم تاریخ درست جهان را هنرمندان می نویسند نه مورخان .

 کرمانی  همچنین به جای خالی باستانی پاریزی اشاره کرد و گفت: همین کافی بود که باستانی پاریزی اینجا می بود و شما با دست های خود او را تشویق می کردید. او تمام عمرش تلاش کرد تا ایران و کرمان را به همگان بشناساند اما نمی دانم چرا هر زمان تلاش می شود تابرای او بزرگداشت برگزار شود بنابر دلایلی آن بزرگداشت لغو می شود.

 مرادی کرمانی در ادامه به تلاش های باستانی پاریزی برای نشان دادن تاریخ ایران با لحنی شیرین و حلاوتی خاص اشاره کرد و گفت: پشت هر مجسمه، دیوار، گنبد یا آب انبار قصه ای پنهان است. بهتر است هنگام دیدن جاذبه های گردشگری قصه های آن را هم ببینیم چراکه حاوی بار فرهنگی آن جاذبه است.

“علی زندی” دبیر هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری نیز با اشاره به فعالیت 19 انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در گفت: برگزاری این گردهمایی در کرمان از 3 ماه پیش تاکنون تمام مسئولان استانی و دست اندرکاران گردشگری را درگیر کرده است. در این میان با توجه به اتحاد و همبستگی بین راهنمایان، مشارکت اجتماعی آنها در امور گردشگری نمودار است.

رزم حسینی استاندار کرمان نیز با اشاره به فضای مناسب کشور برای توسعه گردشگری گفت: امیدوارم ورودی گردشگر به داخل کشور بیش از پیش باشد.

به گفته او یکی از آفت هایی که این روزها سازمان میراث و گردشگری با آن روبه روست دولتی بودن ان است و امید است با حضور سلطانی فر در سازمان، خصوصی سازی قوت بگیرد.

بادآور می شود در این مراسم از”تریس وارد ” نویسنده کتاب ” در جستجو ی حسن ” و هم چنین شخصیت اصلی این داستان و همسرش تقدیر شد. حسن قاسمی شخصیت اصلی این کتاب، آشپز ساده روستایی است که مهربانی در حق کودکان یک خانواده آمریکایی و لحن قصه هایش باعث شد تا ایران و جاذبه هایش به جهان معرفی شود،

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …