برپایی بازارچه موقت فروش صنایع دستی در تمام دانشگاه های کشور

 برپایی بازارچه موقت فروش صنایع دستی در تمام دانشگاه های کشور

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برنامه ریزی ها برای برپایی بازارچه فروش موقت صنایع دستی همزمان با فرا رسیدن نوروز در تمام دانشگاه ها خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بهمن نامور مطلق، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بازارچه موقت فروش صنایع دستی در دانشگاه تهران با اشاره به لزوم همکاری و افزایش تعامل بین معاونت صنایع دستی و دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی گفت: درحال حاضر برنامه ریزی های جدید در معاونت صنایع دستی برای افزایش همکاری با دانشگاه ها آغاز شده و بر همین اساس به دنبال برپایی بازارچه های موقت فروش صنایع دستی در دانشگاه ها همزمان با فرا رسیدن نوروز هستیم.
وی گفت: برپایی این نمایشگاه ها و بازارچه های فروش می تواند باعث تقویت ارتباط بین معاونت صنایع دستی و دانشگاه ها شود و مطمئن هستیم که اگر دانشجویی از این محصولات خریداری کند از آنجائیکه دانشجویان در بین افراد خانواده و فامیل از موقعیت برجسته فکری و اجتماعی برخوردارهستند سایرین نیز این محصولات را خریداری می کنند.
نامور مطلق هم چنین با بیان اینکه دانشگاه می تواند در تربیت نیروهای متخصص و مجرب در حوزه صنایع دستی به ما کمک کند ادامه داد: برپایی این بازارچه ها هم چنین می تواند باعث علاقه مندی افراد برای ورود به رشته های مختلف صنایع دستی شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه به دنبال صنایع دستی دانش بنیان هستیم یادآور شد: به زودی یک نشست تخصصی و جامع بین معاونت صنایع دستی و وزارت علوم با هدف افزایش همکاری ها بین این دو بخش برگزار خواهدشد.
وی افزود: صنایع دستی در دنیا جزوصنایع آینده دار است بنابراین شاهد هستیم که کشورهای مختلف از جمله کشورهای پیشرفته و اروپایی نیز به این حوزه ورود پیدا کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از راه های آشنایی دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی آشنایی آن ها با صنایع دستی و هنرهای سنتی است.
به گفته وی افرادی که درخارج از کشور زندگی می کنند برای نشان دادن فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانیان به مردم سایر کسورهای دنیا صنایع دستی و آثار هنرمندان هنرهای سنتی را نشان می دهند.
در این مراسم هم چنین رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه صنایع دستی و نقش آن در توسعه گردشگری و جذب توریست گفت: صنایع دستی یکی از جاذبه های گردشگری در کشوراست.
وی گفت: ضمن اینکه صنایع دستی می تواند انتقال دهنده فرهنگ و تمدن ایران زمین به کشورهای مختلف باشد.
خسروآبادی با بیان اینکه استان تهران یکی از استان های پیشرو در حوزه تولید و صادرات صنایع دستی است ادامه داد: این آمادگی را داریم که به منظور توسعه این هنر صنعت تفاهم نامه هایی را با نهادهای مختلف از جمله محیط های دانشگاهی امضاء کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 2 هزار و 837 کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی در استان تهران صادر شده است.
گفتنی است در پایان این مراسم هم چنین از ده نفر از هنرمندان برتر و جوان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی تجلیل به عمل آمد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …