اعلام برنامه های سازمان میراث فرهنگی در بیست و چهارمین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو

اعلام برنامه های سازمان میراث فرهنگی در بیست و چهارمین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو

مدیر کل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعلام برنامه های این سازمان در کمیته تخصصی گردشگری بیست و چهارمین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای سازمان همکاری اقتصادی (ECO) خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لادن جعفری تهرانی با اشاره به افتتاحیه بیست و چهارمین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای سازمان همکاری اقتصادی (ECO) که امروز) یکشنبه( با حضور مسوولان سازمان های مختلف کشورهای عضو در محل دبیرخانه این سازمان آغاز به کار کرد افزود: برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کمیته کشاورزی، صنعت و گردشگری این نشست که بعد از ظهر امروز تشکیل می شود اعلام خواهد شد.

در این مراسم شامیل السکروف دبیر کل اکو نیز ضمن تشریح فعالیت های انجام شده این سازمان طی یکسال گذشته اظهار داشت: در این مدت پیشرفت های قابل ملاحظه ای به ویژه در زمینه سرمایه گذاری و توانمند سازی تجاری صورت گرفته است.

السکروف همچنین با اشاره به تنوع فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و تاکید بر همکاری های گردشگری در زمینه های مختلف از جمله گردشگری طبیعی و سلامت، تاکید کرد: سومین اجلاس وزرای گردشگری اکو قرار است سال جاری میلادی در کشور ترکیه برگزار شود و این اجلاس می تواند بستر مناسبی برای تبادل دیدگاه های مختلف و تصمیم گیری و سیاست گذاری های آینده این منطقه باشد.

بر اساس این گزارش سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه نیز در این  مراسم ضمن اشاره به سابقه همکاری کشورهای عضو طی دو دهه گذشته گفت: گسترش همکاری با کشورهای همسایه به ویژه اعضای اکو از اولویت های جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی با اشاره به تصمیم شورای وزیران خارجه اکو مبنی بر اعمال تغییرات ضروری و اصلاحات لازم به منظور تقویت مسوولیت پذیری اکو در قبال مردم منطقه، اظهار داشت: نشست شورای برنامه ریزی اکو می تواند نقش مهم و موثری در رسیدن به این هدف ایفا کند.

عراقچی با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصی در فعالیت های اکو، خاطر نشان کرد: رشد و توسعه اقتصادی پایدار نیازمند همکاری در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی است.

شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو (RPC) مسوولیت تنظیم برنامه های سالیانه سازمان را بر عهده دارد که با برگزاری نشست های سالانه ضمن بررسی میزان اجرای برنامه ها در سال گذشته، برنامه سال آتی سازمان در بخشهای مختلف را تنظیم می کند.

این نشست تا روز چهارشنبه هفتم اسفند ادامه دارد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …