امیرخانی و راد در حضور وزیر فرهنگ سخنرانی می‌کنند/ طرح مباحث کلی از مسایل فرهنگی

به گزارش ایرانگرد نیوز، عصر فردا پنجشنبه 31 مردادماه هنرمندان حوزه‌های مختلف هنری در تالار وحدت در حضور وزیر جدید ارشاد به سخنرانی خواهند پرداخت که در این میان ایرج راد نماینده هنرمندان حوزه تئاتر و غلامحسین امیرخانی نماینده هنرمندان حوزه تجسمی خواهند بود.

 

ایرج راد بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و مدیرعامل خانه تئاتر  درباره مباحثی که فردا مطرح خواهد کرد، گفت: من به عنوان نماینده قشر تئاتری در مراسم دیدار با آقای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم انتخاب شده‌ام و قصد دارم مباحثی کلی از وضعیت تئاتر و مطالبات آن مطرح کنم.

 

وی افزود: مشکلات تئاتر قبلا هم گفته شده و همه این مسایل را می‌دانند و قرار نیست که مشکلات جزئی در این جلسه مطرح شود.

 

مدیرعامل خانه تئاتر طرح مباحث جزئی مربوط به تئاتر را به بعد از مشخص شدن معاون هنری ارشاد موکول کرد و گفت: در جلسه فردا مسائل کلی تئاتر را خواهم گفت.

 

غلامحسین امیرخانی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی که نماینده هنرمدان عرصه تجسمی در این جلسه خواهد بود درباره حرف‌های خود و چند و چون این نشست توضیح داد: در این جلسه شرایط مفصل و مناسبی برای بحث گسترده در حوزه‌های هنری نیست.

 

وی نشست روز پنج‌شنبه در تالار وحدت را نوعی جلسه معارفه و سلام‌ و علیک نامید و گفت: جای بحث‌های جدی بعدها خواهد بود. بحث‌های راهبردی و جدی در حوزه هنر که بتواند در حد مقدور و ممکن مشکلات را برطرف کند به آینده نزدیک موکول کرده‌ایم.

 

این عضو آکادمی چهره‌های ماندگار اظهار کرد: سخن‌های جدی و واقع‌بینانه و کارشناسانه و بیان اینکه در چه موقعیتی هستیم و قرار است به کجا برویم  قرار است در جلسات بعدی و جلسات خاص عنوان شود.

 

امیرخانی روند پیش‌روی وزارت ارشاد در صحبت‌های علی جنتی را روندی مثبت ارزیابی کرد و گفت: تا آنجا که شنیده‌ام آدم‌های کاربلدی قرار است به معاونت‌ها بروند که این جامعه هنری را امیدوار خواهد کرد.

 

امیرخانی از نام‌هایی که برده می‌شود به عنوان افرادی عاقل در حوزه هنر یاد کرد و در پایان گفت: باید واقع‌بین باشیم که حرف‌های زده شده از سوی آقای جنتی حرف‌های دل ما و امیدوارکننده بوده است.

 

روابط عمومی وزارت ارشاد از غلامحسین امیرخانی و ایرج راد را به عنوان نماینده هنرمندان تئاتر و تجسمی که در این جلسه صحبت می‌کنند، معرفی کرده ولی نام افرادی که از میان قشر سینمایی و موسیقی قرارست در این جلسه مطالبات هنرمندان این عرصه را مطرح کنند، ذکر نکرده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …