“نوشدارو” به روایت کارگردان/ هدایت هاشمی و ایفای نقش از 23 تا 54 سالگی


جواد اردكانی، كارگردان سریال تلویزیونی “نوشدارو” که این شب‌ها از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود درباره استفاده از بازیگران بومی در این سریال به خبرنگار مهر گفت: ما برای تصویربرداری این مجموعه در شهرهای مختلف حضور پیدا کردیم و برای اینكه لهجه‌ شخصیت‌ها درست دربیاد و مشكلی در این باره نداشته باشیم از بازیگران بومی مشهد، اهواز و … بهره بردیم که خوشبختانه بازیگران بومی بازی قابل قبولی ارائه كردند.


وی درباره اینكه چطور شد به سراغ موضوع جهادگران رفت، گفت: شرایط تحریم اقتصادی تاثیرات زیادی بر زندگی مردم گذاشته است. ما در بررسی راه‌هایی كه چگونه این تحریم را كم كنیم به یك راه حل رسیدیم كه مربوط به فرهنگ جهادی می‌شد.


کارگردان “شور شیرین” افزود: در اوایل انقلاب جهادگران نقش تاثیرگذاری در آبادانی كشور داشتند. اگر ما به تجربیات جهادگران نگاه كنیم، مشكلات امروز قابلیت بیشتری برای حل شدن دارند. به همین دلیل من ترغیب شدم تا سریالی با این موضوع كارگردانی كنم.



این كارگردان درباره اینكه چرا فیلمسازان به سراغ موضوع جهادگران نمی‌روند؟ افزود: هر نهادی كه در تولیدات نمایشی مشاركت می‌كند به دنبال موضوعی است كه مرتبط با سازمان خودش است. به همین دلیل اولویت با موضوع‌های دیگر است. همین مسائل باعث شده تا فیلمسازان به سراغ جهادگران نروند. با اینکه در تاریخ انقلاب جهادگران نقش به سزایی داشتند اما نسل جوان ما شناخت زیادی درباره جهادگران ندارند.


كارگردان “به کبودی یاس” در پایان درباره انتخاب هدایت هاشمی به عنوان بازیگر نقش اول این سریال گفت: برای انتخاب نقش اول به دنبال بازیگری بودیم كه جنس بازی‌اش واقعی باشد تا اینكه به انتخاب هدایت هاشمی رسیدم. او بازیگری حرفه‌ایست. صورتش هم برای نقشی که می خواستیم گریم‌پذیر بود چون باید نقش محمد را از 23 سالگی تا 54 سالگی بازی می‌كرد.


“نوشدارو” درباره خانواده ای جهادگر است که فرزند ارشد آنها به عنوان دانشجوی برتر بورسیه دکترای یکی از دانشگاه های معتبر اروپایی می شود. این دعوت باعث شده تا خانواده نیز علی رغم میل باطنی با او همراه شود. ارتباط خانواده با محیط و فضای جدید بسترساز داستان های این سریال است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …