آهنگساز “آخرین مصایب مسیح” برای “کلمات خدایان” نُت می‌نوازد

به گزارش ایرانگرد نیوز  به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم “کلمات خدایان” حاصل همکاری 9 کارگردان در ساخت فیلم‌هایی کوتاه با موضوع مذهبی در مفهومی بین‌المللی است.

 

به این منظور 9 کارگردان از سراسر جهان آثار خود را در این مجموعه ارایه می کنند.

 

به گفته آلکس گارسیا و گیلرمو آریاژ تهیه‌کنندگان این فیلم، گابریل که آهنگسازی “آخرین مصایب مسیح” ساخته مارتین اسکورسیزی را برعهده داشت، شخصیت مناسبی برای این جهان مذهبی است. این فیلم با همکاری ماریو بارگاس یوسا ساخته می‌شود که به عنوان مشاور در کنار مجموعه سازندگان فیلم حضور دارد.

 

امیر کاستاریکا کارگردان صرب فیلم “زیر زمین”، هایدئو ناکاتا کارگردان ژاپنی فیلم “آب سیاه”، بهمن قبادی از ایران کارگردان “لاک پشت‌ها پرواز می‌کنند”، آریاگا کارگردان مکزیکی “طرح سوزاننده” در میان فیلمسازانی جای دارند که برای ساخت این فیلم مشارکت کرده‌اند.

 

این اولین خبری است که درباره فیلم های بلند با موضوع اجتماعی که در پروژه یا با نام “ضربان قلب جهان” شروع شده، منتشر می‌شود. همه این فیلم‌ها حول محور مشترکی چون مذهب، جنسیت، سیاست و اعتیاد به مواد مخدر ساخته می شوند.

 

چنین همکاری ای منجر به ساخت فیلم مشترک” پاریس دوستت دارم” شد که در جشنواره کن 2006 به نمایش درآمد و تهیه کنندگان این فیلم در حال مذاکره برای نمایش اول این فیلم در جشنواره ونیز، برلین یا تورنتو هستند.

 

در هر بخش از این فیلم، کارگردان سازنده اثر در جستجوی مفاهیم مهم مذهبی در جهان است.

 

به گفته آریاگا مذهب در حالی که باید موجب وحدت انسان‌ها شود، در جهان امروز موجب افتراق شده است. او برنده بهترین فیلمنامه جشنواره کن برای فیلم “سه تدفین ملکیداس استرادا” به کارگردانی تامی لی جونز است. این فیلم برای سال 2014 برنامه پخش دارد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …