سرمایه عظیم گردشگری در دل تهران نهفته است

سرمایه عظیم گردشگری در دل تهران نهفته است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع مدیران روابط‌عمومی مراکز اقامتی و کاخ‌موزه‌های تهران گفت: سرمایه عظیم گردشگری در دل تهران نهفته است.
به گزارش ایرانگرد نیوز امین عارف‌نیا رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نشست مدیران روابط‌عمومی  مراکز اقامتی و کاخ‌موزه‌های تهران با اشاره به اینکه شهر تهران به لحاظ پایتخت بودن، موقعیت سیاسی و اداری خاصی دارد، گفت: پایتخت کشور ما از جهاتی جزو شهرهای نادر جهان به شمار می‌رود از آنجا که مرکز و محور همه اقدامات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… همه در تهران متمرکز شد، بعد فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تهران به ویژه در دهه‌های اخیر مورد غفلت جدی قرار گرفته و کمتر به آن توجه شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: تصویری که اکثر هموطنان ما از تهران در ذهنشان دارند، شهری شلوغ با خیابان‌های پر از اتومبیل، پرترافیک و پرتردد و هوای آلوده، ساختمان‌های اداری پردردسر است. در حالی که سکه تصویر تهران، روی دیگری هم دارد، اگرچه مدتهاست که بر اثر غفلت خود ما این روی تهران پنهان مانده است.

عارف‌نیا همچنین ظرفیت‌های گردشگری تهران را بسیار ویژه دانست و اظهار داشت: ارزش‌های نهفته در دل این شهر از قدمت بسیار بالایی برخوردار است، اگر نقاط جذاب تهران را فهرست کنیم، بی‌شک برای دیدن همه آنها به هفته‌ها زمان نیاز داریم و این سرمایه عظیمی است که در دل تهران خفته است و ما وظیفه داریم آن را بیدار و در معرض دید همشهریان و هموطنان  قرار دهیم.

وی اظهار داشت: هم به لحاظ سابقه و قدمت و هم به لحاظ تجدد و نوآوری و ساخت و سازهای نوین در تهران مکان‌هایی داریم که با هر ذائقه‌ای سازگار است، می‌توان گفت سفر و رفت و برگشت از دیروز به امروز و از امروز به دیروز است.
رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه باید جاذبه های گردشگری تهران به گونه ای معرفی شود که کسانی که به مقاصد تجاری، اقتصادی، اداری و یا درمانی به تهران سفر می کنند از جاذبه های پایتخت نیز بهره گیرند، گفت:تهران جاذبه های بسیاری دارد که کسی به آنها توجهی نمی کند برای نمونه می توان به خیابان سی ام تیر اشاره کرد که می توان آن را خیابان گفتگوی ادیان معرفی کرد به گونه ای که در این خیابان کلیسا، کنیسه، مسجد و آتشکده در کنار هم قرار دارد.

عارف نیا همچنین از ری به عنوان نگین گردشگری پایتخت یاد کرد و افزود:جاذبه های مذهبی، طبیعی و تاریخی شهر ری به اندازه ای است که می توان ری را به صورت یک بسته گردشگری جداگانه معرفی کرد و در سالهای اخیر شهرداری تهران در این راستا اقدامات خوب و چشمگیری انجام داده است.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان افزود: تهران هم در گردشگری اماکن تاریخی، گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت دارای ظرفیت‌های بالایی است، در تهران هم اقوام و ادیان جایگاه قابل توجهی دارند و اقوام مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند.

عارف‌نیا گفت: در سال‌های اخیر با همکاری شهرداری تهران توجه به پایتخت و اهتمام ویژه به تشویق مردم برای تهران‌گردی افزایش قابل توجهی داشته است، تهران‌گردی‌های مستمر رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تدریج اثرات مثبتی در ترویج فرهنگ سفر در پایتخت خواهد داشت.
وی تصریح کرد: با همکاری مسئولان شهری و سازمان میراث‌فرهنگی برای احیاء و حفظ آثار و بناهای تاریخی تهران صورت می‌گیرد امیدوارم در آینده شاهد رونق گردشگری در تهران و آشتی پایتخت نشینان با ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی تهران باشیم.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی‌های کاخ‌موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی تهران با حداکثر ظرفیت خود آماده پذیرایی از هموطنان در روزهای آغازین سال جدید هستند، افزود: به نظر می‌رسد یکی از راه‌های تشویق و ترغیب هموطنان به سفر در ایام نوروز، ارائه تسهیلات و امتیازهایی است که به گردشگران شهرهای دیگر ارائه می‌شود.

عارف‌نیا ادامه داد: اداره کل میراث‌فرهنگی تهران در زمینه ارائه تسهیلات به گردشگران پایتخت تمهیداتی اندیشیده است، برگزاری تورهای یک روزه تهران‌گردی و تورهای ارزان‌قیمت از سوی شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و آژانس‌های مسافرتی زیر نظر معاونت گردشگری باید تقویت شود و کیفیت این تورها به لخاظ امکانات رفاهی و محتوایی باید ارتقا پیدا کند.

وی در پایان افزود: هر سازمانی برای رسیدن به اهداف و حفظ پویایی و حیات خود نیازمند تعامل با مخاطبین در درون و ویترین سازمان است و روابط عمومی‌ها نقش ویژه‌ای در این ارتباط دارند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …