میشل ستبون با عکاسان ایرانی دیدار می‌کند


به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست به همت انجمن ملی عکاسان ایران و با مشارکت دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان روز شنبه نهم شهریور ماه 1392 از ساعت 16 تا 20 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


ستبون متولد سال 1952 در نيجريه و دانش‌آموخته رشته معماري است. عکاسي را از دهه‌هاي 70 و 80 ميلادي و هم‌زمان با انقلاب اسلامي ايران آغاز نمود و اولين پرتره از امام خميني (ره) را در نوفلوشاتو گرفت که جزو 100 عکس برگزيده آن دهه انتخاب شد.


اين فوتوژورناليست در طول سال‌هاي عمر حرفه‌اي خود به بيش از 130 کشور جهان سفر نموده و با عناوين خبرنگار و عکاس به نمايندگي از سوي آژانس‌ها و موسسات بين‌المللي نظير رافو، بلک استار فرانسه، سيپا، کوربيس، گتتي، نت وورک، و يونسکو موفق به خلق آثارماندگار شده است.


ستبون در جشنواره ليون 2004 برگزیده شد و نشان اول فستيوال ورلد‌پرس را به دليل گزارشش در مورد حادثه انفجار در نيجريه دریافت کرد.


ميشل ستبون همراه با رخشان بني‌اعتماد، سيف‌الله صمديان، ساعد نیک‌ذات و مجيد سعيدي از میان 141 عکس راه‌یافته به دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، آثار برگزیده این جشنواره را انتخاب خواهند کرد. در بخش اصلي اين جشنواره به 8 عکاس برگزيده، نشان جشنواره، لوح تقدير و 500 يورو جايزه نقدي اهدا خواهد شد و در بخش ويژه هم به 3 عکاس برگزيده، نشان جشنواره، لوح تقدير و 500 يورو جايزه نقدي اهدا مي‌شود.


“آب” موضوعي بود که براي دومين دوره اين جشنواره در نظر گرفته شد و آثار رسيده در دو بخش اصلي با موضوع آب و بخش ويژه با موضوع آبرساني به رقابت گذاشته شدند.


نمايشگاه دومين جشنواره بين‌المللي عکس رژان از دوازدهم تا نوزدهم شهريور ماه سال جاري در گالري‌هاي چهارفصل خانه هنرمندان برپا و و مراسم اهداي جوايز این جشنواره پانزدهم شهریورماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …