فضایی فراهم می‌‌شود که هنرمندان با آرامش و بدون‌قهر کار کنند/ مشخص نبودن مدیران زیرمجموعه

علی مرادخانی که دیروز طی حکمی از سوی علی جنتی وزیر ارشاد به عنوان معاون هنری این وزارتخانه منصوب شده است در گفتگو با ایرانگرد نیوز گفت: با توجه به شعار دولت یازدهم که تاکید زیادی روی تدبیر، اعتدال و امید دارد بنابراین در این دوره مدیریتی که در خدمت هنرمندان هستم و طبق مسئولیتی که از سوی آقای جنتی به من محول شده است تمام تلاش خود را انجام می دهم که هنرمندان همه عرصه های تحت مدیریتی معاونت هنری با آرامش به فعالیت خود ادامه دهند.

 

وی ادامه داد: با وجود اینکه سالهای زیادی در مدیریت مرکز موسیقی وزارت ارشاد حضور داشتم، اما باید به همه هنرمندان شریف تئاتر و هنرهای تجسمی هم بگویم که من خادم همه آنها هستم که این بار وظیفه دارم خدمتگزار خوبی برای این عزیزان باشم و حقوق همه این هنرمندان برای من در جایگاه برابری قرار دارد.

 

معاون هنری وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: اولین اولویت من توکل به خداست و در مراحل بعدی سعی خواهم کرد همانطور که در حکم وزیر خطاب به من آمده در بحث توسعه هنر و ایجاد یک فضای باز و آرام تلاش هایی را انجام دهم.

 

مرادخانی درباره اعمال ممیزی‌هایی که طی سالهای اخیر محل اعتراض هنرمندان فعال در بخش تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بوده است، تصریح کرد: بخش زیادی از راه حل مشکل ممیزی درباره آثار هنری به مدیر برمی‌گردد که این بحث نیازمند مباحث اغنایی فراوانی است که در گذشته کمتر شاهد برگزاری جلساتی از این دست بوده ایم. به همین جهت من در این مجال سعی می کنم که فقط به این نکته اشاره کنم و آن اینکه تمام سعی خود را به کار می اندازم که هنرمندان با آرامش و بدون دغدغه کار کنند.

 

وی ادامه داد: همین که بتوانم کاری کنم که هنرمندان در فضایی آرام و بدون قهر به کار خود ادامه دهند می تواند دستاورد بسیار مفیدی برای یک مدیر باشد. من به گذشته نگاه نمی کنم گرچه گذشته می تواند چراغ راهی برای هر انسانی باشد اما همین که بتوانم با نگاه آینده و حس امیدواری در میان هنرمندان آرامش را به فضای هنر برگردانم کار بسیار مهمی است .

 

مرادخانی درباره تغییرات مدیریتی زیر مجموعه معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: هنوز هیچ گزینه ای برای انتخاب مدیران دفتر موسیقی، اداره کل هنرهای نمایشی و امور هنرهای تجسمی مطرح نیست چراکه دوست ندارم با داوری کارها را هدایت کنم زیرا این کار تبعات فراوانی دارد که نمی‌توان به آن خوش بین بود.

 

معاون هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: شناخت میدانی و علمی براساس آن چیزی که تاکنون شکل گرفته می تواند بهترین راه برای انتخاب مدیران باشد. من قبل از آدم ها به برنامه های پیش رو توجه می کنم. عرصه مدیریت بنا به شخصیت مدیران انواع متفاوتی دارد که نمی توان سریع و بدون برنامه‌ریزی پیرامون آن قضاوت کرد. بنابراین در این روزها دوست ندارم درباره گمانه‌زنی‌های درباره انتخاب مدیران زیرمجموعه صحبتی کنم اما به طور حتم مدیران این بخش‌ها بدون تفکر و عجولانه انتخاب نمی‌شوند.

 

وی در پایان گفت: از روز چهارشنبه 6 شهریور ماه با برگزاری مراسم تودیع و معارفه کار خود را در معاونت هنری وزارت ارشاد اغاز می کنم.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …