حمله پسر رونالد ریگان به فیلم “پیشخدمت”/ پدرم نژادپرست نبود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، جدیدترین فیلم لی دانیلز یعنی “پیشخدمت” برای دومین هفته متوالی در رتبه اول باکس آفیس آمریکا قرار گرفته است و فروش خوبی دارد. از طرف دیگر هواداران رییس‌جمهور سابق آمریکا یعنی رونالد ریگان نیز به انتقاد از فیلم ادامه می دهند و آخرین فردی که به جمع منتقدان اضافه شده مایکل ریگان پسر رییس‌جمهور اسبق آمریکا است.


چهار روز پیش مایکل ریگان مقاله‌ای با عنوان “پیشخدمتی از سیاره ای دیگر” برای نیوزمکس نوشت که در بسیاری از سایت های دیگر لینک و در هزاران ایمیل خوانده شد.


فیلم “پیشخدمت” با بازی فارست ویتاکر و اوپرا وینفری بر اساس زندگی ایوجن آلن یکی از پیشخدمت‌های کاخ سفید ساخته شده که از سال 1952 تا 1986 به هشت رییس جمهور خدمت کرد. با این حال بخش زیادی از فیلم از جمله اسم این شخص (که به سیسیل گینز تغییر داده شد) و پیش زمینه دوران کودکی اش کاملا ساختگی هستند. علاوه بر این در فیلم تلقین می‌شود که رونالد ریگان تا حدودی نژادپرست بوده است؛ که پسرش و افراد دیگر مانند ادوین میس دادستان کل زمان ریگان قویا آن را رد کرده‌اند.


مایکل ریگان که ادعا کرده پیشخدمت واقعی را می شناخته و او را دیده بود، نوشت: شما داستانی عالی درباره انسان های واقعی و وقایع حقیقی را گرفته اید و آن را تبدیل به دروغی بزرگ کرده اید.


مایکل ریگان در مقاله اش از خوانندگان درخواست می کند تا پیشخدمت واقعی را با نسخه هالیوودی اش مقایسه کنند. او می نویسد: حدس بزنید کدامشان در ویرجینیای تفکیک شده برمبنای رنگ پوست بزرگ شد، شغلی در کاخ سفید به دست آورد و تبدیل به سر پیشخدمت یعنی بالاترین مقام سرویس کاخ سفید شد؟


او می نویسد: حدس بزنید کدامشان زندگی ای آرام و شاد داشت و 65 سال با همسرش زندگی کرد؟ و کدامشان پسری داشت که با افتخار در ویتنام جنگید و در دوران قبل و بعد از جنگ اعتراض نکرد؟ و حالا حدس بزنید کدامشان در یک مزرعه جورجیا به دنیا آمد و پدرش کشته شد؟ حدس بزنید کدامشان آنقدر تحت تاثیر بی عدالتی نژادی آمریکا قرار گرفت که از کارش در کاخ سفید کناره گیری کرد تا با پسرش در اعتراض های مردمی شرکت کند؟


وی می افزاید: بعد از تماشا کردن نسخه پوچ و مضحک هالیوودی زندگی ایوجن آلن و مقایسه آن با حقیقت ممکن است فکر کنید که چرا اسم فیلم را “پیشخدمتی از سیاره ای دیگر” نگذاشته اند.


مایکل ریگان بر علیه دنی استرانگ نویسنده فیلم هم صحبت کرد و او را متهم به نادیده گرفتن داستان های حقیقی که دیدگاه نژادپرست بودن ریگان را رد می کنند، کرد.


ریگان نوشت: داستان واقعی پیشخدمت کاخ سفید به هیچ وجه دلالت بر نژادپرستی نمی کند. این داستان به سادگی درباره لیبرال های هالیوود است که می خواهند چیزی را که درباره پدرم حقیقت نداشته باور کنند. بر خلاف چیزی که لیبرال های پوچ هالیوود دوست دارند باور کنند، پدر من هیچ وقت مردم را با توجه به رنگ پوستشان در نظر نمی گرفت، او آن ها را به عنوان آمریکایی می دید. اگر لیبرال های هالیوود و واشنگتن همانطور که او مردم را می دید ببینند کشور خیلی شرایطش بهتر می شود.


استرانگ و کمپانی واینشتین هنوز نظری در این باره نداده اند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …