هنرمندان آلمانی به فرهنگستان هنر می‌روند

به گزارش ایرانگرد نیوز، عبدالرحيم فيروززاده؛ مديركل امور بين‌الملل فرهنگستان هنر در خصوص حضور هنرمندان آلمانی در فرهنگستان هنر توضیح داد: يكی از اهداف فرهنگستان هنر ايجاد تعامل و تبادل اطلاعات ميان هنرمندان ايران با ساير كشورهای دنياست. در همين زمينه تاكنون تفاهم‌ نامه‌هايی ميان فرهنگستان هنر با برخی از مراكز هنری مهم ساير كشورها چون كره جنوبی، چين، قزاقستان و تركيه در قالب برگزاری پروژه‌های كوتاه‌مدت منعقد و برنامه‌هايی نيز برگزار شده است.

 

وی افزود: به عنوان نمونه تفاهم‌نامه با موسسه آركوی كشور كره جنوبی به برگزاری نشست تخصصی، كارگاه و نمايشگاهی با حضور هنرمندان اين كشور انجاميد. يا تفاهم‌نامه با مركز فرهنگی قزاقستان به حضور هنرمند نقاش از اين كشور و برگزاری كارگاه و نشست تخصصی منجر شد و يا حضور هنرمندان ايرانی در چين از اين دست برنامه‌هاست.

 

فیروززاده در بخش دیگی از سخنان خود گفت: مسئولان اين فرهنگستان در همين زمينه و برای آشنايی با آثار هنری هنرمندان ساير كشورها، نشست‌هايی از دو سال گذشته با مسئولان هنری كشور آلمان برگزار كرده‌اند كه نتايج آن منتهی به تفاهم‌ نامه‌ای ميان موسسه فرهنگی هنری صبا (وابسته به فرهنگستان هنر) و موسسه فرهنگی حافظ (از آلمان)، برای انجام پروژه‌ای با عنوان “ديدار شرق و غرب” در قالب برگزاری نشست تخصصی، كارگاه و نمايشگاه با حضور هنرمندان كشور آلمان در فرهنگستان هنر شد.

 

وی از حضور اساتید بزرگ آلمانی در ایران خبر داد و بیان کرد:‌ هنرمندان شركت‌كننده در اين پروژه، استادان برجسته و شناخته‌شده در سطح بين‌الملل از آلمان هستند. يكي از هنرمندان شركت‌كننده در اين برنامه خانم “پترسون گرگور” است. ايشان سال‌ها در حوزه خط نقاشی آثار بسيار ارزنده‌ای با مضامين متفاوت دارد كه در اين پروژه آثار ايشان به نمايش گذاشته خواهد شد.

 

مديركل امور بين‌الملل فرهنگستان هنر زمان برگزاری اين نشست به همراه كارگاه و نمايشگاه را 2 و 3 مهرماه سال‌جاری اعلام و تصريح كرد: فرهنگستان هنر از پيشنهادهايی كه از سوی استادان و هنرمندان در اين زمينه ارائه شود، استقبال كرده و از دانشجويان و كارشناسان خصوصا در حوزه خط نقاشی دعوت می‌كند تا در اين نشست شركت كنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …