ما هم قبول نداريم نهاد ديگري هم‌نام خانه‌سينما فعاليت كند/خانه سينماي ايرانيان جاي بحث دارد

به گزارش ایرانگرد نیوز، علی جنتی شب گذشته در مراسم افتتاح استوديو ضبط موسيقي در موزه موسيقي در حمع خبرنگاران درباره مساله خانه سينما اينگونه گفت: صحبتهایی را روز گذشته پیرامون مشکلات ماههای اخیر خانه سینما انجام دادم که تاکید بر برگزاری جلسات مختلف هم اندیشی و صحبت با همه سینماگران مخالف و موافق ادامه تعطیلی خانه سینما بود که محور آن حل هرچه زودتر مشکلات و اختلاف طرفین و تاکید بر انسجام بود.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که همه دوستان سینماگر بعد از حل مشکل تعطیلی خانه سینما دوباره در قالب عنوان خانه سینما دور هم جمع شوند و اگر هم انتقادی هست در همین مکان مطرح شود در عین حال من این مساله را دور از ذهن ندانستم که  اگر به هر طریقی مشکل دوستان حل نشد ما دو نهاد صنفی داشته باشیم البته نه به این معنا که هر دو به یک نام فعالیت داشته باشند که این مساله گویا موجب انتقاد برخی شده که نسبت به ثبت عنوان خانه سینما اعتراض داشتند و بر این باور بودند که نهاد دیگری نمی تواند با این عنوان کار خود را ادامه دهد.

 

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: ما هم قبول نداریم که نهادی دیگر هم‌نام خانه سینما به فعالیت خود ادامه دهد. اینکه نهاد مستقل دیگری متشکل از جمع دیگری از سینماگران بخواهد با عنوان “خانه سینمای ایرانیان” فعالیتی داشته باشد موضوعی است که می توان روی آن بحث کرد اما اینکه بخواهد در قالب خانه سینما به فعالیت خود ادامه دهد به طور حتم برای اعضای خانه سینما قابل قبول نیست.

 

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود حمایت از اهالی موسیقی و تقویت موسیقی کشورمان در همه گونه ها را از مهم ترین اهداف فعالیتهای دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دوره جدید برشمرد و گفت: فعلا بودجه زیادی برای فعالیتهای عمرانی در دست ما نیست اما این یک واقعیت است که ظرفیت موسیقی تهران و شهرستان برای معرفی آن به مردم فقط تالار وحدت نیست و لازم است فعالیتهای عمرانی در این زمینه صورت گیرد.

 

وزیر ارشاد با تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در فعالیتهای فرهنگی هنری شهر تهران بر ضرورت همکاری های بیشتر وزارت ارشاد و شهرداری تهران در همه زمینه ها تاکید کرد.

 

وزیر ارشاد در بخش پایانی صحبتهای خود درباره فعالیتهای این وزارتخانه در حوزه تئاتر نیز خاطر نشان کرد: مطمئنم با درایت علی مرادخانی در معاونت هنری و همت او در توجه به هنرمندان، هنر تئاتر از مظلومیت کنونی خود خارج شده و گام های موثری در تامین منابع مالی تولیدات نمایشی و ساخت تالارهای با کیفیت تئاتر در تهران و شهرستان ها برداشته شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …