وظیفه دشوار مدیر دفتر موسیقی ارشاد/ همه گونه‌هاي موسيقي از يارانه دولتي بهره ببرند


داریوش پیرنیاکان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییرات مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه علی مرادخانی مدت زمان زیادی به عنوان مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد فعالیت می کرد و در این مدت به زعم بسیاری از هنرمندان و کارشناسان عرصه موسیقی کارنامه درخشان و قابل قبولی را بر جای گذاشت از این جهت توقعات جامعه هنری هم با این انتخاب بیشتر از گذشته و از هر مدیر دیگری است و همین امر به خودی خود کار مدیر آینده دفتر موسیقی را هم سخت‌تر می کند.


وی افزود: یکی از ویژگی‌های مدیریتی مرادخانی در مرکز موسیقی که به نظرم بهترین گزینه برای حضور در معاونت هنری بود، تعامل بالای وی با هنرمندان موسیقی بود که از او مدیری شایسته ساخته بود به همین منظور اگر بخواهیم از این تعریف و تمجیدهایی که به حق شایسته مرادخانی است بگذریم باید به این نکته تاکید کنم که مدیر آینده دفتر موسیقی باید فردی باشد که سر رشته ای در موسیقی داشته باشد و مانند مدیر بالادستی خود اهل تعامل با هنرمندان نیز باشد البته ما هم‌اکنون مدیرانی داریم که بتوانند با استفاده از این ویژگیها در کسوت مدیریت دفتر موسیقی حضور داشته باشند اما چون نام بردن از آنها شرایط را هیجانی می کند از ذکر نام این افراد اصلح برای پست مدیریت دفتر موسیقی پرهیز می کنم.


این مدرس موسیقی خاطرنشان کرد: ما هرگاه در حوزه مدیریت موسیقی به یک نوع و گونه موسیقی توجه کردیم و گونه های دیگر موسیقی را فراموش کردیم همان موسیقی مورد توجه به دلایل متعدد ضربه خورد. از این جهت من توجه مدیر آینده را به یک نکته اساسی جلب می کنم که اگر خواهان اشاعه و توجه بیشتر به یک گونه موسیقایی است بداند که این دیدگاه غلط است. ما اگر خواهان موسیقی اصیل ایرانی هستیم باید همپای آن نگاه عمیقی هم به موسیقی کلاسیک، پاپ و نواحی هم داشته باشیم چرا که توجه یکسان به این گونه های موسیقایی است که می تواند آنها را از مهجوریت نجات دهد.


پیرنیاکان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: به هیچ عنوان نمی توان منکر تاثیر موسیقی پاپ در جریان ارتقاي اقتصاد موسیقی و علاقه مردم به این گونه موسیقایی شد اما آنچه می تواند یک مدیر موسیقی را تبدیل به مدیری موفق کند، توجه و اختصاص یارانه هایی است که باید در کنار تخصیص به موسیقی پاپ به گونه های دیگر موسیقی چون موسیقی نواحی، موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک نیز تزریق شود.


وی تصریح کرد: همه می دانیم که موسیقی کلاسیک یا نواحی و سنتی در بین قشر خاص تری از جامعه طرفدار دارد و این در همه جای دنیا موضوع پذیرفته شده ای است اما تفاوت ما با ديگر كشورها اين است كه یارانه كافي به گونه های مهجور موسیقی اختصاص نمي‌دهيم که اگر آقایان فقط یک سوی پشت بام گسترده موسیقی کشورمان را نگاه نکنند می توانیم امیدوار به شکل گیری یک جریان درست در عرصه موسیقی باشیم.


این نوازنده تار در بخش پایانی صحبتهایش به انتشار آلبوم تصویری کنسرت گروه شهنازی که طی سالهای اخیر در تهران و شهرستان های دیگر میزبان علاقه مندان موسیقی بود اشاره کرد و گفت: این آلبوم تصویری شامل اجرای بخش دشتی کنسرت یاد شده است که نسخه تصویری آن به زودی عرضه می شود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …