“2016: آمریکای اوباما” به دنبال شکستن رکورد فروش مستند مایکل مور


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، دینش د سوزا خالق و کارگردان محافظه‌کار سال گذشته در فیلمش با نام “2016: آمریکای اوباما” از تماشاچیان درخواست کرد تا با تماشای فیلم او پیغامی به مایکل مور و تمام لیبرال های هالیوود بفرستند.


مستند “آمریکای اوباما” اثر د سوزا تا روز چهارم جولای سال آینده به سینماها نمی رسد، با این حال او می گوید می‌خواهد این فیلم معنی واقعی اینکه آمریکا چه بوده و چه باید باشد را نشان دهد و همچنین جای فیلم مستند “فارنهایت 11/9” ساخته مایکل مور را به عنوان پرفروش ترین فیلم مستند سیاسی تاریخ بگیرد.


فیلم “فارنهایت 11/9” که در سال 2006 راهی پرده های سینما شد حدود 120 میلیون دلار در داخل آمریکا و 226 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.


البته د سوزا از طرفداران مایکل مور نیست. او در وبلاگش نوشت: در حال حاضر “فارنهایت 11/9” موفق ترین فیلم مستند سیاسی تاریخ است و فیلم “2016: آمریکای اوباما” در مکان دوم است، اما من نقشه دارم که تمام این ها را تغییر دهم و پروسه طولانی بازسازی فرهنگ هالیوود را شروع کنم.


فیلم “2016: آمریکای اوباما” به کارگردانی د سوزا که نگاهی به شرایطی که با انتخاب شدن اوباما برای بار دوم در آمریکا به وجود می آید، دارد در ماه های قبل از انتخابات مورد علاقه محافظه‌کاران قرار گرفت و با 33.4 میلیون دلار درآمد پرفروش‌ترین مستند 2012 شد. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار نشد. جرالد مولن که کار تهیه فیلم را بر عهده داشت این اتفاق را به دلیل حضور مایکل مور در هیات داوران فیلم های مستند دانست و اشاره کرد که فیلمش از تمامی فیلم های دیگر حاضر در مراسم روی هم رفته بیشتر فروش داشته است.


اکران عمومی این فیلم قرار است سال آینده انجام شود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …