مرزبان دِین خود را به رادی ادا می‌کند/ اجرای همه نمایشنامه‌های بزرگ یک نویسنده


هادی مرزبان کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه “تانگوی تخم مرغ داغ” را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر و پس از آن برای اجرای عمومی ارائه داده ام که امیدوارم پذیرفته شود چون اگر نمایش برای حضور در جشنواره پذیرفته شود اما با اجرای عمومی اش موافقت نشود ترجیح می‌دهم اثر را در جشنواره هم شرکت ندهم.


وی افزود: نمایش “تانگوی تخم مرغ داغ” آخرین نمایشنامه بزرگ اکبر رادی است که من از بین همه کارهای او هنوز آن را اجرا نکرده ام. با اجرای این نمایش دیگر اثری از زنده‌یاد رادی نمی ماند که من آن را به صحنه نیاورده باشم البته چند نمایشنامه تک پرده‌ای هست اما از نمایشنامه های بزرگ و پر پرسوناژ رادی دیگر اثری نمانده است. بنابراین اگر بخواهم بازهم از رادی نمایشی را کار کنم باید دست به باز تولید آثار گذشته بزنم.


مرزبان در پایان با ابراز امیدواری از تصویب این متن گفت: یکی از خواسته هایم این است که بتوانم این نمایشنامه را با گروه بازیگرانی که سال گذشته این اثر را در بنیاد رادی نمایشنامه خوانی کردیم اجرا کنم بنابراین با تغییراتی هم که در متن دادم امیدوارم مشکلی برای اجرا وجود نداشته باشد.


“تانگوی تخم مرغ داغ” شكل “مكتوب” از نمايشنامه “ارثيه ايرانی” اکبر رادی برای اجرا در صحنه است و داستان درگيری خانواده ای را بر سر ارث و ميراث روايت می كند.


این نمایشنامه شهریور 91 با حضور بازیگرانی چون فردوس کاویانی،‌ فرزانه کابلی‌، بهرام ابراهیمی، روح‌الله کمانی، آزیتا خرمی‌، یاسمین عریشا‌ و سارا همتی‌ در دومین دوره از جلسات نمایشنامه خوانی بنیاد رادی روخوانی شد.


مرزبان اسفند و فروردین گذشته نمایش “پلکان” نوشته اکبر رادی را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با حضور بازیگرانی چون دانیال حکیمی و ایرج راد اجرا کرده بود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …