معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی هنوز مشخص نشده است؛ قحط‌الرجال در گردشگری!

IMAGE635136384408451775

بیش از سه هفته از حضور “محمد علی نجفی” به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گذرد. در این میان تنها انتصاباتی که در این سازمان انجام شد در حوزه میراث فرهنگی بود و همچنان حوزه گردشگری انتصاباتی را به خود ندیده است.

درحالی که در اولین روزهای ورود نجفی به سازمان میراث و گردشگری امیدهای تازه‌ای برای رونق و توجه به حوزه گردشگری در میان فعالان بوجود آمده‌بود و حرف و حدیث‌های فراوانی برای انتصاب معاون گردشگری جدید که بتواند تکانی به این حوزه دهد مطرح می‌شد اما تاکنون نه تنها از انتصاب اسامی احتمالی که برای معاونت گردشگری مطرح بودند خبری نیست بلکه گمانه‌زنی‌ها از ابقای “منوچهر جهانیان” معاون گردشگری ملک‌زاده خبر می‌دهند.
اینگونه به نظر می‌رسد که نجفی هنوز نتوانسته مرد گردشگری خود را که هم سطح معاون و مشاور میراث فرهنگی او باشد پیدا کند چنانکه تاکنون درخصوص انتصاب معاون گردشگری سکوت کرده‌است.
تاکنون نه تنها از انتصاب اسامی احتمالی که برای معاونت گردشگری مطرح بودند خبری نیست بلکه گمانه‌زنی‌ها از ابقای “منوچهر جهانیان” معاون گردشگری ملک‌زاده خبر می‌دهند
در این میان انتصاب “مهدی حجت” به عنوان قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور، “سید محمد بهشتی” به عنوان مشاور در امور میراث فرهنگی و “جلیل گلشن بافقی” به عنوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، و معرفی “محمدحسین عادلی” رئیس اسبق بانک مرکزی به عنوان مشاور سرمایه گذاری انتظارات را درخصوص تعیین معاون گردشگری بالا برده‌است چنانکه فعالان گردشگری نیز در انتظار انتصاب معاونی برای این بخش هستند که همتراز معاون میراث فرهنگی و بخش سرمایه‌گذاری باشد.
اما تعلل نجفی برای انتصاب معاون گردشگری این تصور را بوجود می‌آورد که او با فقدان سکان داری روبه‌رو شده که بتواند معاونت گردشگری به را به او بسپارد. این درحالی است که طی ماه‌های گذشته اسامی بسیاری برای معاونت گردشگری خبر ساز شدند اما تاکنون معاون گردشگری ملک زاده توانسته این سکان را حفظ کند.
کارشناسان و فعالان گردشگری نو بودن این حوزه در ایران را یکی از عوامل نبود شخصی درخور برای معاونت گردشگری می‌دانند چراکه پس از گذشت سالیان سال از فعالیت گردشگری، جامعه علمی کشور سال گذشته توانست کرسی دکترای گردشگری را راه‌اندازی کند.
البته اسامی همچون ” محمدرضا پوینده” معاون دفتر گردشگری خارجی در زمان مشایی و بقایی و سرپرست و سپس مدیرکل سازمان میراث و گردشگری استان البرز، “ابراهیم بای سلامی” استادیار گروه برنامه ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی و رئیس موسسه مطالعات گردشگردی دانشگاه تهران ، ” رجبعلی خسروآبادی” مدیر اتحادیه هتلداران تهران، “سید طه هاشمی” رییس پژوهشکده میراث فرهنگی وگردشگری ، “علی رحیم پور” عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری، “محسن امامی” کارشناس دانشگاه و عضو هیات علم دانشگاه روابط بین‌الملل به عنوان کاندیدای معاونت گردشگری به گوش می‌رسد.
اما با وجود تمام این اسامی برای معاونت گردشگری، نجفی همچنان به جمع بندی نرسیده است چنانکه در برخی از مصاحبه‌ها خبرهایی از ابقای “منوچهر جهانیان” معاون گردشگری ملک زاده نیز منتشر شد. با این وجود جهانیان همچنان به کار خود به عنوان معاون گردشگری ادامه می‌دهد و جلسات برنامه‌‌ریزی برای هفته گردشگری را برگزار می‌کند.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …