احمد مسجد جامعی ریاست شورای شهر تهران شد

67476با برگزاری مراسم تحلیف، چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رسما آغاز به کار کرد. احمد مسجدجامعی با ۱۶ رأی به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

به گزارش ایرانگرد نیوز، چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز بعد از برگزاری مراسم تحلیف  و قرائت متن سوگندنامه اعضای شورای شهر رسما آغاز شد.

* در حال حاضر توزیع برگه‌های رأی آغاز شده است، اعضای شورای شهر باید رئیس، نایب رئیس، هیئت رئیسه و خزانه‌دار شورای شهر را انتخاب کنند.

* احمد دنیامالی عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد دو نفری که برای ریاست شورا کاندیدا می‌شوند بعد از انتخاب یکی از آنها، فرد دیگر به عنوان نایب رئیس انتخاب شود و دیگر برای نایب رئیس رأی‌گیری جداگانه انجام نشود.

مرتضی طلایی دیگر عضو شورای شهر گفت: آن‌طور که از آیین‌نامه شورا استنباط می‌شود، باید برای همه گزینه‌ها ثبت‌نام شود و به صورت همزمان رأی‌گیری برای هرکدام از آنها صورت گیرد.

* عبدالحسین مختاباد برای ریاست شورای شهر تهران، احمدمسجدجامعی را پیشنهاد داد و اقبال شاکری مهدی چمران را پیشنهاد داد و بنابراین با توجه به اینکه نام عضو دیگری برای این سمت پیشنهاد نشد، رأی‌گیری برای آنها آغاز شد.

* اسماعیل دوستی پیش از آغاز رأی‌گیری در تذکری به اعضای شورا گفت: اعضا به افراد پیشنهاد شده در سمت‌های مذکور در صحن شورا مراجعه نکنند.

* اعضای شورا آرای خود را داخل ظرف مخصوص انداختند و شمارش آرا آغاز شد.

* با نظر اعضای شورای شهر، احمد مسجدجامعی به عنوان رئیس شورای چهارم شهر تهران انتخاب شد. 16 نفر از اعضا به احمد مسجد جامعی و 15نفر از آنها به مهدی چمران رأی دادند.

* در حال حاضر، حسین طلا، حسین رضازاده و محسن پیرهادی شمارش را مجددا انجام دادند که شمارش اولیه تأیید شد.

* برگه‌های انتخاب نایب رئیس شورای شهر بین اعضا توزیع شد؛ مرتضی طلایی و احمد حکیمی‌پور به عنوان کاندیداهای نایب‌رئیس شورای شهر معرفی شدند. معصومه آباد و اسماعیل دوستی از طرف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، گزینه‌های خود را معرفی کردند.

* رأی‌گیری برای انتخاب نایب‌رئیس شورای شهر نیز برگزار شد.
* حکیمی‌پور با بیان اینکه  رئیس شورا از میان دوستان ما انتخاب شد، بنده به‌نفع طلایی از نامزدی نایب‌رئیس شورا انصراف دادم اما برخی اعضا معتقدند رأی‌گیری باید انجام شود.
* حسین طلا عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات خطاب به اظهارنظر اعضای شورا مبنی بر اینکه مجدداً رأی‌گیری انجام شود گفت: برگشت به رأی‌گیری نداریم.
* مسجدجامعی هم ضمن تشکر از رفتار اخلاقی حکیمی‌پور گفت: این رفتارها کم است و حالا که کسی این رفتارها را انجام داده بهتر است بگذاریم این کارها نهادینه شود؛ بنابراین خواهش من این است که راهی برای این موضوع پیدا شود.
* در این میان رضا تقی‌پور پیشنهاد داد برگه‌های رأی‌گیری برای انتخاب نایب‌رئیس یک بار دیگر توزیع شود اما علی‌رغم اینکه اکثریت اعضا به موافقت با این پیشنهاد ایستادند، اسماعیل دوستی گفت: این قیام کردن قانونی نیست چرا که انصراف در حین رأی‌گیری انجام شده و بنابراین باید رأی‌‌های اخذشده شمارش شود.
* در نهایت رأی‌گیری مجدد انجام نشد و براساس درخواست دوستی، شمارش آرای اولیه انجام و با نظر و رأی اعضای شورا، مرتضی طلایی با 22 رأی به‌عنوان نایب‌رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران برگزیده شد.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …