تور جشنواره تئاتر استانی در شهرهای مختلف ادامه دارد

وحید لک مدیر دفتر امور تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره وضعیت برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی  گفت: در ادامه برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی بعد از آذربایجان شرقی، گیلان از 23 تا 28 شهریورماه، مرکزی از 27 تا 29 شهریورماه، همدان از 27 تا 30 شهریورماه، فارس از 28 تا 30 شهریورماه و استان ایلام از 30 شهریور تا 2 مهرماه میزبان جشنواره می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی تا 15 مهرماه در تمامی استان‌های کشور افزود: در کنار جشنواره تئاتر استانی، جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی رضوی در قزوین از 14 تا 15 شهریورماه، کودک رضوی در همدان از 16 تا 17 شهریورماه، نمایش‌های کوتاه زائر رضوی در جیرفت از 17 تا 18 شهریورماه، جشنواره‌های آیینی رضوی در یاسوج از 21 تا 23 شهریورماه و کودک و نوجوان رضوی از 19 تا 23 شهریورماه در بندرعباس برگزار می‌شوند.
مدیر دفتر امور تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره هیأت داوران مدنظر برای هر یک از جشنواره‌های تئاتر استانی یادآور شد: ترکیب داوری جشنواره‌های استانی متشکل از اساتید دانشگاهی، هنرمندان و کارشناسان فعال هر استان و پیشکسوتان و فعالین تئاتر حرفه‌ای است.
لک درباره برگزاری جلسات نقد و بررسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هر کدام از جشنواره‌های استانی گفت: استان‌هایی که پیشنهاد برگزاری جلسات نقد و بررسی را داشته باشند با حضور منتقدان تئاتر این جلسات را میزبانی خواهند کرد. همچنین اگر در زمان برگزاری یک یا دو روزه جشنواره در هر استان تقاضای برگزاری کارگاه آموزشی باشد با حضور یکی از اعضای هیأت داوران کارگاه‌های مورد نظر برگزار می‌شود. 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …