پشتکار زنده‌یاد جعفریان مثال‌زدنی بود/ جای خوب هنرمندان بعد از مرگ

به گزارش ایرانگرد نیوز، در این مراسم حسن ریاحی هنرمند با سابقه عرصه موسیقی و دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر درباره نحوه آشنایی خود با مرحوم جعفریان گفت: سال 52 بود که برای تدریس موسیقی در فعالیتهای فوق برنامه دانشگاه شیراز حضور پیدا کردم و در آنجا بود که با علی جعفریان آشنا شدم و این آشنایی موجب ایجاد روابط دوستانه و صمیمانه ای شد که به آن افتخار می کنم.

 

وی افزود: پشتکار استاد جعفریان در حوزه موسیقی برای من که از نزدیک در جریان فعالیتهای او بودم واقعا مثال زدنی بود. او آهنگساز قدرتمندی بود که در طول عمر هنری خود آثار ماندگاری را در عرصه موسیقی خلق کرد. او هنرمندی بود که شاگردان زیادی را در عرصه موسیقی تربیت کرد و همیشه مراقب کارهای هنرمندانی بود که به آنها موسیقی می آموخت.

 

ریاحی یادآور شد: معتقدم هنرمندان بعد از فوت جای خوبی می روند. پس علی جعفریان هم مانند همه هنرمندان به بهترین جایی که می شناسیم سفر کرده است و من امیدوارم روح این بزرگمرد هنر قرین رحمت الهی شود.

 

بهرام حصیری خواننده موسیقی ایرانی هم در این مراسم گفت: از 16 سال پیش که کار موسیقی را با اسدالله ملک آغاز کردم با علی جفریان هم آشنا شدم. در این مدت ما برنامه ها و اجراهای متفاوتی را تجربه کردیم که برای من همیشه ماندگار خواهد ماند.

 

این هنرمند عرصه موسیقی افزود: در این مجال کم نمی توان از فعالیتهای هنری این استاد بزرگ موسیقی ایرانی سخن گفت. تنها چیزی که می توانم بگویم آرزوی بقای عمر برای خانواده این هنرمند دوست داشتنی موسیقی ایرانی است.

 

انوشیروان روحانی، داود گنجه ای، همایون رحیمیان، مسعود شعاری، هادی منتظری، علی مرادخانی، علیرضا پاشایی، جلیل سازگارنژاد، حمید اسفندیاری، صدرالدین حسین خانی، بابک چمن آرا، هنگامه اخوان، علی ترابی، هومان اسعدی از جمله افرادی بودند که در مراسم تشییع پیکر زنده یاد علی جعفریان حضور داشتند.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …