سیدعلی صالحی 5 تابلواش را فروخت/ تماشای نقاشی با نور موبایل و شمع


به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز گذشته سه‌شنبه 12 شهریور ماه نمایشگاه نقاشی سید علی صالحی با نام “از سر اتفاق” در گالری میرمیران خانه هنرمندان افتتاح شد. در این نمایشگاه 42 اثر نقاشی از سید علی صالحی به نمایش در آمد که از این میان 5 اثر در شب اول به فروش رسید.


“غرق مدام”، “شهریور نوبت وزیدن باد”، “بلوط بالای کوه”،” زاد روز” و “نطفه 9 گانه” آثار به فروش رسیده بود که قیمت این آثار از 2 تا 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.


در این نمایشگاه هنرمندانی چون غزل تاجبخش شاعر و نویسنده، علی عبدالهی شاعر و مترجم، ادرشیر صالح پور نویسنده، غلامحسین سالمی شاعر، اسدالله امرایی نویسنده و مترجم، فرهاد عابدینی شاعر، کیومرث منشی زاده نویسنده و منتقد ادبی، فرخنده حاجی زاده ناشر و … حضور داشتند.




هرچند سید علی صالحی در نشست خبری خود درباره عناوین نقاشی هایی که در  نمایشگاه “از سر اتفاق” به نمایش خواهد گذاشت، گفته بود که برای هیچ کدام از آثار خود عنوانی در نظر نگرفته تا اجازه دهد مخاطب هر تصوری که می خواهد از نقاشی های او داشته باشد، اما تمام 42 اثر به نمایش درآمده در این نمایشگاه نامگذاری شده بود.


صالحی در بخشی از صحبت های خود در نشست خبری این نمایشگاه نقاشی های خود را تنها آثار شخصی دانسته و از آن به عنوان خط خطی هایی نام برده که فکر نمی کرد روزی آن در معرض دید عموم قرار دهد ولی حالا آثارش به نمایش درآمده و با قیمت‌های نسبتا بالایی هم به فروش می‌رسد.



از جمله آثار سید علی صالحی در بخش ادبیات می توان به “پیشگو و پیاده شطرنج”، “مثلثات و اشراق ها”، “دیر آمدی ری را”، “دعای زنی در راه که تنها می رفت” و “سمفونی سپیده دم” اشاره کرد. او معتقد است که هر بار از شعر گفتن خسته می شود، نقاشی می کشد و هر بار از نقاشی کشیدن خسته می شود، شعر می گوید. سید علی صالحی، نقاشی های خود را ادامه شعرهایش می داند.


نمایشگاه نقاشی “از سر اتفاق” با نمایش آثار سید علی صالحی، از 12  تا 20 شهریور ماه به مدت 8 روز در گالری “میرمیران” خانه هنرمندان در حال برگزاری است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …