“درنای کاغذی” به ایران اهدا مي شود/ سفر برادر ساداكو به ايران

به گزارش ایرانگرد نیوز، نماد بین المللی صلح در دنیا با نام درنای کاغذی که ساخته دست ساداکو ساساکی یکی از کودکانی که در بمباران اتمی هیروشیما در معرض تشعشعات اتمی قرار گرفته و مبتلا به سرطان خون شد، در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان توسط برادر ساداکو ساساکی و تعدادی از کودکان ژاپنی به ایران اهدا می شود.

 

ساداکو ساساکی نام دختری است که هنگام بمباران اتمی هیروشیما در آن شهر زندگی می کرده است. او به دلیل تشعشعات اتمی مبتلا به سرطان خون شده و در دوره حیاتش در یک آسایشگاه اوریگامی شروع به ساخت درناهای کاغذی می کند. او در سن 12 سالگی افسانه درناهای کاغذی را می شنود که اگر کسی هزار درنای کاغذی بسازد خدایان یک آرزوی او را برآورده می کنند و تصمیم به ساخت درناهای کاغذی می گیرد، اما پیش از مرگ، تنها 644 درنا را با تا کردن کاغذ ساخت. نام ساداكو به خاطر ساختن اين درناهاي كاغذي در جهان شناخته شده و به عنوان نماد دوستي و صلح شناخته مي‌شود.

 

با توجه به علاقه ساداکو ساساکی به ایجاد صلح در دنیا، درناهای کاغذی ساداکو به عنوان نماد بین المللی صلح در دنیا شناخته شده است.

 

همچنین سیروس حسن پور به زودی با همکاری ایران و ژاپن يك فیلم سینمایی را برگرفته از کتاب “ساداکو و هزار درنای کاغذی” به زودی جلوی دوربین خواهد برد. اين فيلم همانطور كه از نامش پيداست داستاني مرتبط با كودكان قرباني جنگ دارد و البته پيوندي بين مساله جنگ در ايران و ژاپن مي زند. به دليل جنگ تحميلي عراق عليه ايران كشورمان به مدت 8 سال درگير اين اتفاق بود و انواع بمب ها و موشك ها عليه ايران استفاده شد حتي سلاح هاي شيميايي نيز عليه ايران استفاده شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …