مجلس اول مهر درباره شکایت‌ خانه سینما از شمقدری نظر می‌دهد

به گزارش ایرانگرد نیوز، مصطفی افضلی فرد  با بیان اینکه مسئولان خانه سینما و جواد شمقدری با حضور در کمیسیون اصل نود توضیحات خود را درباره پرونده خانه سینما ارائه کردند گفت: این کمیسیون نظرات و اقدامات خود را دراین باره جمع بندی و با آغاز به کار مجلس در هفته اول مهر ماه گزارش نهایی خود را اعلام می کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع شکایت ارجاع شده به کمیسیون اصل نود، عملکرد سازمان سینمایی درباره جایگاه خانه سینما و ادامه فعالیت این مجموعه صنفی است.
شکایت خانه سینما از جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی در حالی به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارایه شده است که محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم، روز ۱۴ دی سال ۱۳۹۰ نسبت به انحلال خانه سینما دستور داد که این دستور با طرح شکایت خانه سینما به دیوان عدالت اداری مواجه شد.
براساس آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را به شکل کتبی به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. کمیسیون اصل نود مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد. این کمیسیون در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است، آن را بررسی کرده و پاسخ کافی از آنها می خواهد و در مدت مناسب نتیجه را اعلام خواهد کرد و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه می رساند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …