“ماهی و گربه” از ایران جایزه جشنواره فیلم ونیز را برد

به گزارش خبرگزاری ایرانگرد نیوز به نقل از ایندی-آی، “ماهی و گربه” دومین فیلم بلند شهرام مکری پس از فیلم تحسین شده “اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر” که در سال 2009 ساخته شده بود در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز در بخش افق‌ها به نمایش درآمد.

 

این فیلم که دیشب جایزه بخش افق‌ها را دریافت کرد، درباره گروهی است که هر سال در حوالی دریای مازندارن در یک منطقه خلوت اردو می زنند. یک گروه از این افراد مجبور می شوند برای کمک به سه فرد که در جاده منتهی به اردوگاه گم شده‌اند، بروند. یکی از این سه مرد که بابک کریمی  بازیگر فیلم “جدایی” و “گذشته” نقش آن را ایفا کرده تنها با طرح سوال های عجیبی حاضر به کمک به این افراد می شود  و تنها با گرفتن قول این که در رستوران نزدیک کمپ با هم غذا بخورند به آنها کمک می کند.

 

از همینجا سیر ماجراهای عجیب شروع می شود. در عین حال هر یک از این پسرها ماجرای خودش را تعریف می کند. این فیلم که دومین فیلم بلند مکری است از مجموعه پیچیده ای از قصه های کوتاه به هم پیوسته ساخته شده است.

 

“ماهی و گربه”  فیلمی 134 دقیقه ای است که به صورت دیجیتال فیلمبرداری شده و در یک شات بلند و مداوم ساخته شده است. این فیلم که از آن به عنوان فیلمی درخشان، فلسفی و مملو از نمادهای سنتی مردمی یاد شده موفق به کسب جایزه اول بخش افق ها شد. سعید ابراهیمی‌فر و عابد آبس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

فیلم “ماهی و گربه” یکی از 17 اثر دعوت شده به بخش رقابتی افق ‌ها در جشنواره‌ فیلم ونیز بود.

 
مراسم اهدای جایزه به شهرام مکری با حضور گلشیفته فراهانی روی سن انجام شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …