فروش جهانی “فرزند چهارم” برای کودکان سومالی/ عارف و خانواده اش در سینما فرهنگ

به گزارش ایرانگرد نیوز، عصر روز گذشته یکشنبه 17 شهریور ماه، مراسم اکران فیلم سینمایی “فرزند چهارم” به کارگردانی وحید موسائیان با حضور محمدرضا عارف و نمایندگانی از سفارت های برزیل، بنگلادش و یونان در سینما فرهنگ به نمایش در آمد. در ابتدای این مراسم، کلیپ حضور کودکان ایرانی در سفارت های خارجی در ایران برای ارائه پیام صلح و دوستی به همه جهان پخش شد.

 

جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در ابتدای این مراسم گفت: سینما هنری برای تعالی روح انسان است. ابزار تصویر که به روایت نقاشی های روی دیوار غارهای کهن قدمتی همپای شعور انسانی دارد همچنان کارآترین رسانه برای انتقال مفاهیم سترگ و عظیم انسانی است. گروه سازنده فیلم “فرزند چهارم” نه با هدف خودنمایی و کسب منافع مادی، که صرفا با نیت نمایش گوشه ای از آلام مردم آفریقا در راهی دشوار گام نهادند.

 

وی ادامه داد: این فیلم به رغم مشکلاتی که در مسیر تولیدش وجود داشته، اثری است شایسته و آبرومند که برای نخستین بار از حضور مهرورزانه ایرانیان در گوشه و کنار دنیا پرده بر می دارد و با نمایش شکوه همدلی انسانی، حس خوبی را در مخاطب ایجاد می کند.

 

 

احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: امیدوارم این فیلم بتواند حرف های خود را به شما منتقل کند، از طرف بنیاد فارابی از گروه سازنده فیلم “فرزند چهارم” به خاطر مواجه شدن با خطرات بسیار در طول ساخت این فیلم سینمایی تشکر می کنم. موسائیان از کارگردانان خوب و متعهد کشورمان است که آثار خوبی را تا امروز در سینمای ایران ارائه کرده است، او به غیر از “فرزند چهارم” فیلم سینمایی “گلچهره” را در پرونده کاری خود دارد که در سطح بین المللی خوش درخشیده است.

 

وی بیان کرد: موسائیان در فیلم های خود تلاش کرده تا از چیزی دفاع کند که دنیا امروز با آن مبارزه می کند. در دنیای امروز کسانی سعی می کنند تا بشریت را نادیده گرفته و تمام تلاش خود را می کنند که با ارزش های انسانی مقابله کنند. امروز در جهان و در هر جای کره زمین توجه کنیم، می بینیم  افراد اندکی وجود دارند تا دنیا را ببلعند.

 

میرعلایی با اشاره به اینکه این گروه با جنگ، خونریزی و تجاور به خاک کشورها و یا با ایجاد اختلاف بین مذاهب یک کشور، حقوق انسانی را زیر پا گذاشته و به جنایات جنگی خود ادامه می دهند، گفت: وحید موسائیان در فیلم “فرزند چهارم” به یکی از مظلومیت های بشر پرداخته است. این فیلم اعلام می کند که در زمین انسان هایی زندگی می کنند که محروم از امکاناتی که خدا در اختیار انسان قرار داده، هستند.

 

 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: بنیاد فارابی از همین جا این آمادگی را اعلام می کند که با همکاری یونیسف، فروش حاصل از اکران فیلم سینمایی “فرزند چهارم” را به نفع مردم سومالی در نظر می گیرد. امیدوارم این فیلم سینمایی بتواند توجه مردم دنیا را به صلpج جلب کرده و شروعی دوباره برای توجه به حقوق کودکان که ابرقدرتها آن را فراموش کرده اند، شود.

 

در ادامه این مراسم نیز وحید موسائیان با تشکر از تمام عوامل سازنده فیلم سینمایی “فرزند چهارم” گفت: امیدوارم نمایش این فیلم تاثیر مناسبی در جامعه جهانی داشته باشد. همچنین از بنیاد سینمایی فارابی، سازمان هلال احمر و وزارت امور خارجه برای همکاری در ساخت این فیلم سینمایی و از حضور محمدرضا عارف در این مراسم تشکر می کنم.

 

بعد از پایان نمایش این فیلم سینمایی، بخش هایی از پشت صحنه “فرزند چهارم” برای حاضران به نمایش درآمد.

 

در این مراسم هنرمندانی چون حمید فرخ نژاد، محسن روشن، حسن حسن دوست، محمد علی قاسمی، حسین محب اهری، علی ضرابی، اسحاق خانزادی و کوروش نریمانی حضور داشتند.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …