سفر یکی از پیانیست‌های بزرگ دنیا به ایران/ فعالیت‌های ارکستر فیلارمونیک ارتقا می‌یابد

آرش گوران با اعلام این خبر گفت: با توجه به رایزنی‌هایی که انجام دادیم برای برگزاری کنسرت آبان ماه ارکستر فیلارمونیک که این بار شکل و شمایلی متفاوت خواهد داشت از یکی از بهترین تکنوازان پیانوی دنیا که اهل ژاپن است دعوت کرده‌ایم تا درصورت فراهم آمدن امکانات، از وی برای حضور در کنسرت استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: حضور این نوازنده پیانو که یکی از بهترین نوازنده های پیانو در دنیا و مدرس برجسته رویال کالج لندن در رشته موسیقی است، یکی از اتفاقات ویژه عرصه موسیقی کشورمان است که در این سالها کمتر شاهد حضور افراد صاحب نام حوزه موسیقی در رده های جهانی بودیم. تمام تلاش خود را انجام می دهیم که در صورت قطعی شدن حضور این نوازنده خوش‌نام موسیقی از حضور وی نهایت بهره را ببریم.

 

 

وی درباره فعالیت های آینده ارکستر فیلارمونیک تهران گفت: مدتی است تمرین‌های خود را برای برگزاری کنسرت آبان ماه که به احتمال زیاد در تالار وحدت برگزار خواهد شد، آغاز کرده ایم. این در حالی است که با توجه به اهداف بلند مدت ارکستر فیلارمونیک مبنی بر گسترش فعالیت‌ها چه به لحاظ کمّی و چه به لحاظ کیفی مشغول گردآوری گروهی از نوازندگان جوان برای تربیت نسل آینده هستیم که به زودی جزییات این آزمون را اعلام خواهیم کرد.

 

گوران تصریح کرد: البته ارکستر فیلارمونیک تهران هم اکنون از نوازندگان خوب و برجسته ای بهره مند است که این امر به خودی خود می تواند در کنار حضور جوانان اتفاقات ارزشمندی را برای موسیقی کشورمان رقم بزند.

 

رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران همچنین از تهیه و تولید یک آلبوم موسیقی برگرفته از آثار قبلی این ارکستر خبر داد و گفت: به زودی گلچینی از برنامه های قبلی ارکستر فیلارمونیک در قالب یک آلبوم موسیقی با کیفیت روانه بازار موسیقی می شود. ضمن اینکه برنامه ریزی هایی هم برای برگزاری کنسرت های مختلف داریم که به زودی جزییات آن اعلام می شود.

 

ارکستر فیلارمونیک تهران از سال 85 تا کنون با رهبری آرش گوران با عنوان ارکستر فیلارمونیک ایرانیان فعالیت می کرده پس از جدایی وی از این ارکستر چندی به نام ارکستر فیلارمونیک تهران دوباره احیا شد.

 

به گفته گوران یکی از اهداف این ارکستر کشف حقیقت مفهوم “آنسامبل” و رسیدن به کشف بیان و کیفیت صدادهندگی و میمیک صدا در جریان اجرای موسیقی در ادوار مختلف است. ضمن اینکه تمرکز و تمرینات فشرده بر روی “موزیکالیته”، “سوناریته” و استایل آهنگساز و تفسیر جدید و تولد دوباره این آثار از مهم‌ترین اهداف ارکستر به شمار می‌رود.

 

 

وی ادامه داد: اعضای این ارکستر همان‌طور که از واژه فیلارمونیک در عنوان ارکستر به معنی “انجمن عاشقان موسیقی” روایت شده است، بدون هیچ چشم‌داشت و حمایت مالی در کنار هم به اجرای موسیقی می‌پردازند.

 

ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران  اردیبهشت با اجرایی از آثار منتخب آهنگسازان برجسته دنیای موسیقی برنامه ای را  در تالار وحدت برگزار کرد .در آن اجرا که یک شب در تالار رودکی و دو شب متوالی در تالار وحدت به رهبری آرش گوران و کنسرت مایستری پدرام فریوسفی برگزار شد، قطعاتی از آهنگسازان برجسته دنیای موسیقی که تاکنون در ایران اجرا نشده بود، اجرا شد.

 

گوران که رهبری ارکستر 80 نفره “فیلارمونیک ایران”، رهبری گروه آوازی فرهنگسرای بهمن، رهبر گروه آوازی شهر تهران، رهبری ارکستر هنر موسیقی زمان را بر عهده داشته در سال 91 هم به عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی ایران در اجرای موسیقی سریال تلویزیونی “شب دهم” ساخته فردین خلعتبری نیز حضور داشته است.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …